SYRRAN PÅ BESÖK

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(Mobilbilder, suck)
 
Har inte bloggat något. Jag har jobbat och har inte hunnit ta ett extra andetag innan det har varit jobb igen. Men i torsdags kom iallafall syrran till Stockholm. Blev överlycklig. För trots att vi träffades bara ca 2 veckor innan, blir man genuint glad över att umgås med sin tvillingsyster utan bråk (iallfall inte i den mängd det brukade bli). Nu är det bara ren och skär lycka över hela tvillinggrejen som både jag och Becks föraktade så mycket som barn.
 
Egentligen var det inte meningen att jag skulle jobba denna helg, då jag ville umgås med Becks, men jag var tvungen, så det fick bara bli så. Men i fredags var jag iallafall ledig. Då åkte vi direkt för att plocka upp moster, kusin, mormor, Robban och Nora. Därefter åkte vi till vitabergsparken för att umgås med Anna och Robbans vänner och deras dotter. Vi var ju inte de enda människorna där om vi säger så. Åt midsommarmat och drack öl. Klassiker. Därefter åkte vi till Vällingby för att spendera midsommarkvällen med vår pappa och hans sambo Mia. Där blev det ännu mer mat och prat inpå kvällstimmarna. 
 
I lördags var det tungt att gå upp vid kl 5 på morgonen. Så med trötta ögon som bestod under hela lördagen lyckades jag jobba mig igenom mina timmar. Åkte hem och kollade på film med syrran. Även på söndagen jobbade jag, men därefter mötte jag upp syrran vid slussen. Det var tänkt att vi skulle gå på fotografiska för att kolla på Helmut Newtons fotografier. Men vi kände att tiden inte skulle räcka till, då vi även hade bokat biobiljetter. Istället bjöd hon mig på dyr mat och billig öl. På kvällen blev det äntligen att vi fick kolla på "the great gatsby". Jag har väntat ungefär 1 år på att se den, sedan första trailern kom ut. Och på riktigt, en av de bästa filmerna jag har sett. Allt var bra. Musiken, skådespeleriet, sceneriet, kläderna och ja allt. 
 
Igår ringde de in mig på jobbet så var tvungen att krama om min syster klockan halv 6 i hallen. 
Har jobbat även idag och är helt slut. Jag var nära på att säga ja till arbetskollegorna som stannade mig på väg hem och frågade om jag ville ta en öl med dom. Men jag ville bara komma hem och ta det där extra andetaget. 
0 kommentarer