14/4

Såhär glad och allvarlig ser jag ut i spegeln.
 
Och en annan go och gla människa som lagar kvällsmat.
 
 
Igår gjordes det citronpannkakor till brunch. Alltså på riktigt: det godaste jag har ätit på väldigt länge.
 
Och idag har jag skypat med min syster. Alltså ni anar inte vilken ångest jag fick när jag häromdagen
fick ett sånt där meddelande ifrån aftonbladet där det stod att det fanns en tsunamirisk i b.la Nya Zeeland.
Men tack och lov har det ju inte skett. Vi snackade i alla fall i ca 1 h om allting och jag rekommenderade
massa roliga youtubeklipp som fick henne att kikna av skratt så hon var tvungen att hålla för munnen
så hon inte väckte de andra på hennes hostel. Åh min bästaste syster.
 
Jag har utöver det även pluggat lite inför morgondagens redovisning och ringt min chef för att prata
 om jobb i sommar. Sedan var jag uttråkad och fixade iordning vårt sovrum. Jag har sagt det innan
men det tål att sägas en gång till: men vi försöker göra det bästa av vad vi har. Det blev betydligt
bättre än innan då det var kaos här inne. Nu måste jag skriva lite till inför morgondagen. Puss!
0 kommentarer