jag klarade min hemtenta=pengar!!

 
 
Två outfittor (snott det braiga begreppet av Hannapee) ifrån de två senaste dagarna. Ibland önskar jag att det fanns
en större ambition och vilja till att fota "riktiga" outfitbilder än de som fotas lite snabbt och slarvigt i spegeln innan
en går iväg för det är ju så satans roligt att kolla tillbaka på.
 
Idag har jag gått i skolan. Åkte in vid 11 för att möta upp min basgrupp vid skolans café Arom (alltså mysigaste
namnet?!). I alla fall satt vi och diskuterade orange is the new black i två timmar innan vi skulle redovisa
denna diskussion på seminariet samt käkade vi våra matlådor. Alltså det går inte beskriva lyckan i att när
en ska plugga innebär det att kolla på tv-serier och filmscener och teorisera dessa med hjälp av olika analyser..
Just denna delkurs som heter "feministiska kulturstudier" har passat mig ypperligt som är en
riktig nörd när det kommer till film, musik och tv-serier. Men jag har lärt mig så oerhört mycket i denna
delkurs och jag märker hur jag ser på tv och film på ett helt annat sätt än bara för några veckor sedan då
jag nu har fått så mycket kunskap om bl.a. blickteorier och disidentifikationer osv.
 
Förresten klarade jag min senaste hemtenta!!!!
Alltså jag blev så otroligt lycklig över detta då det inte bara har handlat om ett betyg utan även pengar.
Jag har, som jag redan har skrivit, haft problem med CSN och varit tvungen att komma upp i vissa poäng
för att få bidrag. Jag och Elin har världens bästa föräldrar som både har lånat och gett pengar till oss
för att vi ska ha kunnat klara oss dessa månader. Därför har jag haft en rejäl ångestklump inför denna
hemtenta som jag på allvar inte trodde jag skulle klara och därför inte få några pengar=hur ska vi kunna
betala hyra och mat??! Nu är det i alla fall löst och jag rekommenderar alla att läsa igenom noggrant
gällande CSN så ni inte börjar plugga och de skriver att en inte får några pengar.
 
AJA enough said. Imorse åkte min bästis och bundis hem till Målilla över helgen och jag ville så gärna
beställa en biljett jag med, men jag/vi har fett lite pengar så jag får vara kvar här i Stockholm. Dock ska
jag åka och sova hos min pappa och Mia för sällskapet (och för gratis mat!!) och dessutom hinna åka
till hammarbyhöjden för att hämta ett skrivbord som min moster hämtade hem ifrån hennes senaste
Smålandsbesök.
 
Grattis till er som lyckades läsa igenom en av mina många långa blogginlägg. Ha det gött.
0 kommentarer