Lyran och Becks till NZ

I söndags hoppade jag och Elin av vid Bredäng och sedan promenerade vi till Café Lyran.
Väl framme mötte vi upp min moster, sötskrutten Nora och min mormor som var på besök i Stockholm.
Huset var så otroligt vackert med högt i tak och fina gamla möbler. Dessutom hade de triljoner
alternativ med bakelser men till slut valde jag en vit chokladtryffeltårta (alltså på riktigt, det smälter
i munnen bara jag tänker på den!!) och en kaffe. Vi gick ut i det fina vädret och hade utsikt över Mälaren.
När vi hade suttit där ett tag och pratat gick vi till rutschekanan (?) och lekte med Nora. Vi avslutade
dagen med en låångsam promenad längs vattnet innan vi åkte hem igen efter en mysig dag ute i solen.
 
I måndags kom min mamma och syster hit. Det var ca 3 veckor sedan vi sågs men det kvittar för
jag hade hunnit sakna dem ändå. Efter en stund åkte vi iväg till Anna och Robbans lägenhet.
Vi käkade en jättegod rödbetssallad, lekte med Nora så mycket som möjligt. Hon har kommit i det
stadiet då hon tycker att "vaaar är Nora någonstans? DÄR är hon"-leken är väldigt roligt och skrattar
högt. Detta passar mig ypperligt då det är väl den enda metoden jag har försökt få barn till att
skratta, men aldrig lyckats. På kvällen kom även pappa och Mia och vi käkade rödbetskaka.
Det låter kanske inte jättegott, men alltså det är sååå sjukt gott för rödbetor är ju väldigt söta
i smaken och därför passar det perfekt i en kaka. 
 
När klockan blev 9 åkte jag och Becks hem till Masmo där Elin satt i vardagsrummet med ett 
glas rött och sin stickning, haha. Hon dukade fram ost & kex som vi käkade medans vi (läs:jag)
kollade på "filmen om Ellinor". Becks och jag kollade på massvis med roliga klipp på youtube
och låg och tjöt av skratt innan vi somnade.
Meningen med min familjs tripp upp till Stockholm var att igår skulle min syster åka till Nya Zeeland.
Hon har tjatat om att åka dit i flera år och igår åkte hon äntligen. Hon stannar i en månad och ska åka
omkring med sin backpack och fotografera och turista som fan. Och som om detta inte är modigt i sig
så åker hon helt själv. Vi må vara tvillingar men där har vi alltid skilt oss. Becks har alltid varit modigare
än mig och jag är skitstolt över att hon vågar göra detta helt ensam.
 
F.ö var det ju 1:a april igår.
Detta tyckte min moster skulle utnyttjas då hon skickade iväg ett sms på morgonen, när vi satt och
käkade frukost, där det stod att flyget hade flyttats bakåt två timmar. Becks fick panik och vi sprang
ner till bilen och hon gasade på som fan tills Anna ringde och sa att det bara var ett skämt. Gissa vem
som började stortjuta bredvid mig, haha. Aja, efter ett tag förlät hon Anna och hon till och med skrattade
åt det hela. Mamma, mormor och jag vinkade av henne vid Arlanda vid kl 1 igår och hon ska väl
snart vara framme nu när jag skriver detta med tanke på att det tar ca 29 h till NZ. Sjukt.

Mamma bjöd på mat och när vi kramades hejdå viskade hon att hon var stolt över mig och att jag
har fått ett bra liv här i Stockholm vilket gjorde min dag. På kvällen blev det ett svettigt spinningpass
så jag somnade helt färdig i kroppen. Idag har jag opepp och har mensvärken ifrån helvetet och har
därför köpt choklad för att tröstäta.
Okej nu ska jag avsluta detta långa blogginlägg och jag hoppas ni har lyckats läsa igenom det
mesta. Annars fungerar det ju att bara kolla på bilderna vilket jag vet att många gör, haha.
Häj!
0 kommentarer