98jlk,

 
 
 
 
Jag skulle visa upp min fina och sköna västliknande plagg som jag fick ärva av Johanna, tack!!
 
Hej!
 
Jag vet faktiskt inte riktigt vad en ska skriva på en blogg längre. Det har börjat fade:a lite för mig, det här
med bloggar. Det trodde jag aldrig skulle hända. Men nu är det så i alla fall och livet rullar på ändå, haha.
 
Igår efter jobbet skjutsade pappa ut mig till Masmo där jag vattnade växterna och ville nästintill
krama dom för att de såg så nere ut. Kanske saknade de ömheten och kärleken jag och Elin gav
dom? Men vi flyttar hem snart igen. Eller vi och vi stämmer ju inte. JAG ska flytta hem igen. För
det är nämligen så att Elin ska bli student i tre år. I Norrköping. Jag är i Stockholm. Min bästis
kommer vara i Norrköping. Jag i Stockholm. Hon Norrköping. Jag Stockholm.
......... :/
 
DÄRFÖR sitter jag och googlar "jobb i Norrköping". Haha nejdå (eller??).
Skämt åsido (eller??) så känns det ganska jobbigt att min bästaste vän ska flytta ifrån mig. Nu är det
ju förvisso bara till Norrköping som det bara tar ca 1 h med tåg till. Det är liksom lika lång pendling som till
mitt jobb ute i Sumpan. Så det löser sig garanterat.
Hon fick veta detta i onsdags så efter jobbet möttes vi och gick iväg till akkurat och käkade musslor
som var så gott. 
Medans Elin har varit i Småland över helgen då hennes storsyster skulle gifta sig, spenderade jag min
tid på jobbet och jobbade över. Men jag ägnade mig också åt till att läsa denna fenomenala bok.
Jag har ju hört så mycket om denna bok att jag ville se vad "the fuzz was all 'bout" typ. Och fy fan vad
jag älskade den. Jag tyckte den var jätteintressant, trots att den i stundtals var ganska löjlig. Den handlar
om 6 häxor i den lilla staden Engelsfors i Sverie. De måste bekämpa mörka demoner med hjälp av varandra
och deras egna nyupptäckta krafter. Ja, den låter kanske en aning överriven. Men jag tycker ändå att den
förtjänar alla goa recensioner. Den fick t.o.m augustipriset, så det säger ju en del. Den har redan börjat
filmatiserats och kommer typ 2015.
 
Denna vecka är jag ledig. Eller rättare sagt: denna vecka är jag ledig, än så länge. Jag har mest
vankat fram och tillbaka i lägenheten idag. Jag har påbörjat en ny bok. Jag har fyllt på min kaffekopp.
Jag har slängt mögliga tunnbrödsrullar och funderar på att gå ner och handla frukost/lunch till
mig själv. Men vi får se om det mest bara är tankar, eftersom jag känner mig rätt så handlingsförlamad
idag. Aja, ha det gött.
 
0 kommentarer