besök i sthlm

Den sista juli fyllde min storebror 24 år. Min syster hittade inget annat kort än detta. Dock passade
den oerhört bra med tanke på att min brorsas mentala ålder är ungefär här, haha. Hon hade skrivit
i kortet att vi alltid kommer se honom som vår LILLA bror. Jag kan bli jättearg på honom många gånger
för vi tycker så olika om så mycket. Dessutom är vi två olika personer och har ett fåtal likheter,
trots att vi är syskon. Men det som är bäst med Sebbe är att jag vet hur mycket han älskar mig och
min syster. Han har alltid tagit hand om oss och han har alltid sett till att ingen muckar med hans
småsystrar. Trots att han framställs som rätt så "vuxen" för andra som inte känner honom så bra,
så är han otroligt barnslig och löjlig och han älskar att retas och brottas. Jag och Becks brukar jämföra
honom med Tobbe, Evas brorsa i Eva & Adam. Återigen grattis Sebs, du vet att jag älskar dig.
 
I fredags kväll kom Elin tillbaka upp hit efter två veckors semester i Målilla. Även Becks och Bea.
På kvällen hade vi bokat bord, men då det blev parkeringsstrul slutade det med att vi gick ner och
käkade på någon pub, drack vin och snackade innan vi gick hem till vår lilla etta med noll syre i.
 
Men jag har mest jobbat medan de har hängt och umgåtts, vilket har varit synd. Igårkväll satt vi ute
på balkongen. Medan de drack drinkar och vin drack jag min rödbetsjuice. Jag gick in och somnade
vid typ 10 medan de gick ut och gjorde stan. Imorse vaknade jag vid 5 av att jag fick en asjobbig
mensvärk. En sådan där som trycker inombords att en inte vill resa sig upp. Någonsin. Messade
min chef om att jag inte kunde jobba och stannade i sängen fram tills klockan blev halv 4, då partyt
i livmodern hade lugnat sig lite och vi gick ner till Mariatorget med varsin sallad. Där satt vi och snackade
i några timmar innan de åkte hem till Småland igen.
Det tog ca 5 min innan Elin somnade. Vilket hon fortfarande gör. Själv sitter jag placerad i soffan med
datorn i knät och halvljummen pepsi max. Det har faktiskt varit väldigt skönt med en 2 veckors-paus
ifrån varandra lite. Hon är och kommer alltid vara min bästis. Men när en bor ihop är det lätt att en
glömmer bort att liksom umgås som bästa vänner utan istället blir det att en bråkar om disken, ekonomin
och andra sådana där tråkiga rumskompis-grejer. Men som sagt, Elin är min absolut bästa kompis för hon
är en av de bästa personerna i mitt liv som alltid stöttar, diskuterar och skrattar ihop med mig. Så,
det är ändå skönt att ha hem henne igen. Självkart kommer vi inte bo ihop för alltid för vi är ändå
två olika människor med två olika livsinriktningar. Men det är sen och nu ligger hon och sover och jag
dricker upp min halvljumma pepsi max.
 
 
 
0 kommentarer