Elin har flyttat

Hej!
 
Den första bilden ska representera att jag är en go och gla människa. På andra att jag är soft & cool.
MEN
Jag går mest omkring och ser ut såhär idag. För igår flyttade nämligen min one and only bff Elin till
Norrköping. Det var tur att jag inte var hemma när hon åkte, för då tror jag nog att jag hade brutit ihop.
Istället befann jag mig ca 70 mil uppåt landet. Nämligen i Umeå med min mamma och syster. Vi skulle
nämligen flytta upp henne då hon, av konstiga och obefintliga anledningar, vill studera i UMEÅ?
Men jag måste nog ta och erkänna att det var riktigt fint där uppe, trots att det var lite småkyligt och snön
säkerligen kommer landa om bara några veckor. Hennes lilla lägenhet, som ligger nere i en källare, var
jättemysig och hennes hyresvärdinna verkade jättegullig. Så det känns i alla fall tryggt. Dock skapar
detta avstånd mellan oss mäkta problem. Givetvis har vi ju ändå haft ett avstånd mellan oss då hon
har bott hemma i Småland och jag här. Men det är ändå stor skillnad, av uppenbara skäl.
 
Men hon kommer säkerligen hem i oktober och det är ju ändå härligt. Dessutom snackar vi i telefon minst
1 gång om dagen redan, så det kanske inte kommer bli mer annorlunda än vanligt.
Så när jag kom hem igår runt 9-tiden efter en jättemysig roadtrip med mor min (och med ett pit-stop på
IKEA i Sundsvall) kom jag hem till en tom lägenhet. Givetvis tog det ca 5 sekunder innan jag och
Elin skypade. Men ändå. Dock vet jag att detta är rätt grej och att tiden liksom var rätt. Elin är liksom
en lärare hela hon. Yrket och hon är meant to be så att säga. Så, trots att jag är ganska depp på att
inte ha henne som rumskompis länge, vet jag ändå att detta kommer bli superbra. Nu kan vi koncentrera
oss på att bara vara bästisar och bundisar den resterande delen av livet, hehe.
Så för att summera min långa text: två av mina närmaste personer har alltså flyttat och ska börja studera
inom barnomsorgen.
 
Men nu är det bara en grej. Vad fan ska jag göra?
1 kommentar
Eva

Vad fint du skrivit Elly!!! Elin och jag grät ikapp när vi lämnade lägenheten.....
Men du fixar säkert det här med jobb osv. eller har Elin tältsängen med till Norrköping så kan ni klura ihop nåt! En stor kram igen Elly till dig!!!

Svar: Jag kan tänka mig det. Haha ja den där tältsängen kanske det blir. Kram tillbaka!!
ellinor svensson