Nya grejer

I torsdags natt vaknade jag upp vid halv 4 med världens migrän som var så illa att jag var tvungen att spy.
Dessutom hade jag inga tabletter och jag kände att jag bara ville dö ungefär. Så messade min chef och
sa att det var omöjligt för mig att jobba med den befintliga huvudvärken. Men till slut lyckades jag somna
till bröderna lejonhjärta på spotify. På eftermiddagen hämtade jag Elin på centralen. På kvällen
gjorde vi inget mer än att chilla typ.
I lördags var jag tvungen att jobba, men efter mötte jag upp Elin i stan. Jag fick ett presentkort av henne på
monki och självklart blev jag superglad och självklart handlade jag upp allt direkt haha. Därefter bjöd hon
på pizza. Åkte hem och glodde på catching fire innan jag somnade tidigt.
I söndags färgade jag mitt hår i en ombre då jag trivs så bra i det. Dock är denna bild sjukt dålig
så det syns knappast, men jag blev nöjd. Och i måndags åkte hon tillbaka till Norrköping igen.
Men en bra helg med min bästis i alla fall.
 
Igår efter jobbet mötte jag upp min jobbkollega Jovi i Vällingby för att käka mat och dricka öl.
Hon är min bundsförvant på jobbet och är alltid lika glad och go att snacka med. Det var en jättemysig kväll.
Idag har jag varit ledig. Därför sov jag ut lite extra idag. Käkade en långfrukost framför silver linings playbook.
Därefter klädde jag på min nya tröja ifrån monki och mina nya skor. Jag har så länge velat ha ett par
låga docs men inte haft råd då de kostar en hel del pengar. Men äntligen köpte jag dem. Så otroligt fina.
Dock ger dom skoskavet ifrån helvetet. Men nu när blodet har börjat torka och det inte gör lika ont att
gå i dem, så uppskattar jag dem enormt.
Jag gick ner till Erikshjälpen för att hitta en liten fåtölj. Och det gjorde jag. En jättefin liten stol med ett
gräsligt tyg (som dock inte syns, men jag lovar!!). Men tack och lov extraknäcker min kära mor som möbeltapetserare så hon ska hjälpa mig.
Såhär ser det ut nu i vardagsrummet och jag trivs superbra.
Efter att ha fikat och pratat i telefon med syster åkte jag till Skäris för att handla något jag verkligen
har letat efter överallt. Nämligen en LP-skiva med Miles Davis. Han är ju så otroligt bra och jag har
velat ha någon av hans album sedan jag fick min skivspelare för några år sedan.
Ikväll har jag bara städat och blivit förälskad i Lorentz? Vet inte riktigt hur det hände. Men jag har
hört om honom ett tag och för några dagar såg jag Hannapee intervjua honom ifrån WOW och jag
kände mig förälskad direkt. Hans bästa låt heter The.OC.s01E01.DVD-Rip-Xvid.
 
Nu ska jag alldeles strax gå och lägga mig för att orka jobba imorgon och dessutom gå på
bio och fika med Anna som var hennes födelsedagspresent ifrån mi. Ha det gött.
 
 
 
 
0 kommentarer