JANUARI-APRIL

Januari 2014 firades inte in med påmpa och ståt precis. Utan istället blev jag tvingad till att åtminstone
käka en nyårssupé med min bästis och jag accepterade de villkoren. Fyrverkerierna var helt sinnes här
i Stocholm. Jag klippte min lugg väldigt kort och är väldigt sugen på den igen. Några dagar senare åkte
jag till Hultsfred för att fira Beas 21-årsdag. Jag hann också käka middag med gänget och jag fick
äntligen se Mojf och Jontes fina hus. 
Jag började plugga genusvetenskap A på Södertörn, som är en kvart ifrån hemmet. Vilket var såå otroligt
skönt med tanke på att resan till jobbet var ca 1 h. Jag var supernervös men var också otroligt peppad.
Jag fick låna min pappas dator som hade webcam och tog massa bilder med Elin. 
Bea och Krisse kom på besök till oss i Masmo. De handlade och vi gick på demonstration vid
medis och blev aspeppad av Gudrun Schyman. På kvällen festade vi. Hade en totalt misslyckad
dancebattle på debaser medis, haha. I skolan hade jag hittat en vän som hette Linda och vi gick 
och såg Jonas Sjöstedt föreläsa om feminism och om vänsterpartiet, vilket var fett. I slutet av
januari kom även Elins syster och systerdotter för att handla och bowla. Dessutom handlade jag
en till säng så vi slapp sova varannan vecka på en madrass. 1 år tog det. 1 år.
 
Elin fyllde 22 år och jag smög ut i köket och stekte amerikanska pannkakor. Livet i skolan rullade
på rätt bra. Jag började lära känna mina klasskamrater och jag lärde mig SÅ otroligt mycket nytt.
Om inte av lärarna, så av mina klasskamrater och seminarier. Jag hade också min första hemtenta
vilket bilden överst till höger ska demonstrera. Jag satt och skrev alla timmar dygnet kunde
undvara av sömnen. Den under ska representera fräschet och gläde när hemtentan var
inlämnad och firade med öl på kårpuben. 
I slutet av febuari kom Anderssons hit över en helg. Dom åkte omkring och turistade, jag jobbade.
Elin och jag unnade oss buffén från hermans efter att ha fått en fet jullön. Jag jobbade även extra
några dagar på jobbet, uppe i restaurangen. Och där var februari slut. 
Mars var en bra månad. Jag spenderade min tid mestadels i skolan på föreläsningar. Men jag hann
även åka till Småland och spendera lite till med vänner. Bl.a. drack jag vin och spelade spel med
tjejerna. Jag satt också uppe och kollade på oscarsgalan vilket är typ årest höjdpunkt för en som
älskar film. En dag mötte jag upp Linda vid plattan och käkade rosa semlor och lyssnade på tal och musik.
Jag jobbade även någon dag och gick och fikade med pappa på seven eleven och gick igenom 
våra liv. 
Jag spenderade så mycket tid som möjligt med min moster Anna och min kusin Nora.
Älskar att jag har fått möjlighet att få se henne utvecklas. Lillplutten. 
Mars månad var även någorlunda varm och jag utnyttjade detta genom att gå i sneakers
och bomberjacka. Även spenderades tiden på uteservering med öl och bästis efter att ha 
käkat hotellfrukost.
 
Jag och Elin tog en öl på Under bron en fredagskväll. Men annars ägnade jag mig åt min tredje
hemtenta som var brutal. Matbordet var liksom kaooz. Men pausade med världens godaste sushi.
 
 
I början av april åkte Becks till Nya Zeeland helt ensam som den modiga person min syster är.
Vi skypade typ varje dag. Jag klippte även bort tonvis med hår och hade kortare än vad jag 
någonsin har haft (förutom i 12-års ålder då frisören klippte flera dm mer än vad jag ville!!!)
Jag och Elin åkte till bredäng och fikade med Anna, mormor och Nora på Lyran. Jag läste
massvis med böcker denna månad. 
Vi åkte upp och satte oss på skinnaviksberget med chips, öl och sista solstrålarna för dagen. Såå mysigt.
Umgicks med pappa i några dagar ute i Hässelby medans Mia var iväg. Vi spelade golf, jag läste 
Tolstoj och vi kollade på film. Jag ägnade även dagarna till att lyssna på väldigt många dokumentärer
och såg många tv-serier då det var mycket hemmaplugg. Fyndade även massvis med klassiker
nere på erikshjälpen. Och där var april slut. 
__
 
1/3 av min lilla årsresumé. 
0 kommentarer