MAJ-AUGUSTI

April började med att Nora fyllde 1 år och vi firade med pannkakstårta, paket och kärlek.
Jag skrev på min sista hemtenta och var glad över att jag hade tagit mig igenom kursen då den
var svår i vissa perioder. Dock visade sig att sista tentan var den svåraste och gav också
det resultat en bör förvänta sig av en sådan. Det planterades kryddor och lagades mat i 
mängder under april. Jag följde även med Elin till mosebacke för att äta pizza och dricka
öl med med elins kompis Amanda och hennes två kompisar vilket var jättetrevligt. 
Elin och jag följde med min moster och Robban då de skulle fixa med deras båt tant grön,
för att vara barnvakter åt Nora. Vi hade picknick i tanto en relativt varm dag bland fyllon
och luftballonger. En dag var vi nedanför lägenheten för att äta hemmagjord pasta och köpa
5 kronors böcker med våra grannar i Masmo. Vi hann även få besök av Anderssons i slutet
av april där jag blev bjuden på mat av Eva och Hans. 
I början på juni var sista dagen på genusvetenskap A på södertörns högskola. Vi lämnade in våra
tentor och firade genom att öla på någon pub inne i stan. Hade det supermysigt och samtal
avlöste samtal innan jag sa hejdå. Målade min skrivbordstol gul, för alla som är intresserade?
Inte?
"Jag kan jobba hur mycket som helst i sommar" var de ord jag sa till min chef på ekbacken.
Och ja, jag får skylla mig själv för jobba fick jag. Jag började jobba dagen efter jag slutat skolan.
Men jag hann åka hem till Småland för att fira mina kusiners studenter. Åkte på förfest hos
Elin och Johanna och gick därefter på GP:t där jag mest stod och diskuterade politik
och hälsade på gamla kompisar. 
Juli var en jobbig månad. Att hämta hem en onykter pappa på tunnelbanan för att sedan stoppa
om honom i ens egen säng och be till högre makter (som jag inte ens tror på) att detta måste vara
sista gången, är fruktansvärt jobbigt och inte något jag skulle önska min värsta fiende.
 
Jag och Elin fick bo hos hos min moster i en vecka innan vi fick hyra en liten 
1:a på brännkyrkagatan på söder i en månad medan min pappa bodde några dagar i
vår lägenhet innan han nyktrade till och åkte hem till Hässelby igen. Min mamma kom upp
och vi umgicks mest hela tiden vilket var mer än uppskattat. Hon är min trygghetsfilt i
svåra perioder och min ultimata bollplank. 
Handlade toapapper tydlige och hängde i Ivar Los då vi bodde så nära parken. 
Elin åkte hem till Målilla i två veckor och när jag inte jobbade var jag på bio ett x antal gånger,
varav en gång genomblöt efter att Stockholm dränktes i vatten. 
Jag hann även åka till Lövö med gänget och solade, badade, grillade och hade det
jättebra. 
Svettades som en idiot mest hela tiden. Hyperhidros. INTE en rolig sjukdom.
Jobbade jobbade jobbade. Åt sushi med öppna fönster. Ah vilket carpe diem ögonblick.
Elin var som sagt inte hemma vilket resulterade i stökighet. Men jag var glad och köpte
nya favoritbyxor från monki. 
Men Elin kom hem till Stockholm i sällskap av Bea och Becks. De shoppade och festade,
jag jobbade häcken av mig i värmen. Men jag hann iallafall ha en liten picknick vid 
mariatorget med dom innan de åkte hem. Elin fick veta att hon kom in på förskoleprogrammet
i Norrköping och min syster kom in på fritidspedagogprogrammet i Umeå. Jag och mamma
skjutsade Becks till Umeå vilket tog 7 h vilket var jobbigt. Sov en natt i Becks nya lägenhet
innan mamma och jag åkte hem till en tom lägenhet då Elin redan hade hunnit flytta.
Jag var ensam. 
 
Jag käkade mat med Jovi någon dag och pratade skit om alla våra jobbkollegor, vilket
är väldigt lätt att göra. 
 
 
 
 
0 kommentarer