morotssoppa

Kan langa ett jättegott recept en fin torsdagskväll som denne. Självklart är det soppa.
Det kan vara bästa måltiden. Soppa for the people. Jag har ätit den två dagar i sträck
pga godheten. 
 
Hacka 1 lök och stek i lite olivolja
Hacka ca 5-6 morötter och släng i kastrullen
Lägg i en grönsaksbuljongtärning med en 3 dl vatten. Därefter häller du i en burk med kokosmjölk.
Låt allt koka ihop sig i 10 minuter på låg värme och med lock, så morötterna blir mjuka.
Häll i ingefära. Och då jag älskar ingefära har jag i 2 matskedar ist för tsk som grundreceptet egentligen
antyder. Salta och peppra. Därefter tar du stavmixern och mixar till en slät soppa. Ställ tillbaka kastrullen
och häll i massa koriander. Det blir godast med färsk. Oh my vad koriander är gott. Låt det koka 
ihop sig i någon minut så alla smaker binder tillsammans. (okej "masterchef" ;))
Et voilá, en superb soppa. Dricks tillsammans med god dryck. I mitt fall blev det svagdricka.
Placera dig framför någon bra film och ät. Jag valde att kolla på min första julfilm, nämligen
it's a wonderful life som är en av min favoritjulfilmer. Och jo, jag tror det framkallades lite 
julkänslor ändå. 
 
Ha det fint.
Mat
0 kommentarer