Min dag i långa formuleringar

 
 
 
 
 
Hej!

Tre mobilbilder som har en sak gemensamt. Nämligen smygfoton. Foton som tas lite i skymundan
och man hoppas att det inte ska komma någon blixt och man får oväntad uppmärksamhet vilket gör
hela fotoklickandet pinsamt. Samma skam som när man ska ta en selfie på tuben. Fruktansvärt. 
Jag var iallafall bara tvungen att demonstrera hur min bakgrund ser ut på datorn. Dwight i mitt hjärta.
Jag kollade färdigt alla säsonger på the office för någon vecka sedan och bölade som ett barn och tänkte
mest "jaha, och nu?". Men nu har jag kollat från början igen för Elin ska ge serien en ärlig chans, vilket
jag tycker att den förtjänar. 
 
Vi hade ett seminarie om "akademisk text" imorse vid 9 och det var lika tråkigt som det låter. 
Men det är bra att färska upp minnet gällande typ hur man använder harvard-systemet
(jag tackar min samhällslärare Emma så mycket för att hon tvingade oss att lära det redan i andra
ring på gymnasiet). Efter 3-timmarslektionen gick jag och Linda och kollade på Jonas Sjöstedt
som var inbjuden att tala om feminism och jämställdhet av Södertörns feministiska organisation InterFEM.
Vilket givetvis var ganska fett då jag inte har hört en partiledare för ett politiskt parti stå och prata om 
deras sakfrågor två meter ifrån en. (förutom Gudrun då. Haha älskar att jag kallar henne vid förnamn
som om vi är bästisar och bundis)
 
Jag kommer förresten så väl ihåg min besvikelse efter att ha varit och kollat på 
en politisk debatt mellan alla partier i Kalmar län, när jag gick på gymnasiet. Jag var kluven över vilket 
parti jag skulle rösta på (när jag väl skulle få rösta) och var därför sjukt intresserad över vad
pariterna skulle säga om te.x. utbildning och äldreomsorg osv.  Men det var en sån jäkla
pinsam pajkastning partierna emellan att jag bara ville spy på dom. Satt på fiket efteråt och kände en
sån jäkla ilska över att de inte hade NÅGOT vettigt att säga och att jag var ännu mer kluven över mitt beslut.
 
Iallafall så var det sjukt intressant att höra Jonas prata om vänsterpartiets syn på just feminism
och hur de tänker gå tillväga för att skapa ett bättre samhäll än det vi lever i nu. Självklart förstår
jag att det är väldigt "mycket snack och liten verkstad" och bullshit när partiledare står
där framme och pratar om en "bättre framtid". Men det är skönt att vara lite naiv ibland och bara
nicka och klappa när han säger t.ex. att fler skolor måste anstränga sig när det gäller genuspedagogiken
för att barn ska förstå så tidigt som möjligt att alla är lika mycket värda, vare sig man är tjej eller
kille. 
 
När det var klart gick jag käkade denna goda laxpasta som kostade mig 50 kr. Vilket är sjukt billigt
för att vara mat (donken räknas inte i kategorin mat!!) Gotta love studentrestauranger. Samtidigt pluggade
jag lite inför föreläsningen som jag stannade på i en timma innan jag åkte hem. Jag kände att det inte gav
så mycket utan jag ville helst komma hem och plugga inför morgondagens seminarium.
 
Oj vad långt det blev nu. Men ibland är det sjukt befriande att bara sitta och trycka lite på tangenterna
och inte se att man har skrivit nästan ett A4-papper. Ha det fint. 
 
0 kommentarer