070714

Hej! Nu en liten blogguppdatering i form av mobilbilder.
 
Vid midsommar var ju, som redan nämnt, min syster på besök i staden. Här står hon och kör en liten
bodyguard-pose innan de skulle dra ut. Jag saknar henne redan.
Jag är ju rätt så besatt av böcker och brukar svänga förbi pocket-shop vid tc på väg hem. För någon vecka
sedan köpte jag bl.a. denna. Den var rätt så bra.
Och som alltid har jag Lilla Berlin-printscreens i min mobil bara för att de är så klockrena. Och nu när
det var Bråvalla passade ju denna ypperligt.
Och för en vecka sedan tog jag och Elin vårt pick och pack till hammarhöjden för att spendera veckan
hos min moster, Robban och Noris pga olika omständigheter. Men det blev ju en del kvalitétstid med
dom. Dessutom trivs jag så bra i deras fina lägenhet.
Förutom att ha jobbat 7-dagars pass så var jag ledig en dag och den utnyttjades till att kolla på en av
de bästa tv-serierna. Nämligen Orange is the new black. Den är ju hypad av alla, men det är välförtjänt
hype. Det är så befriande att se en serie där majoriteten är kvinnor med så olika berättelser och händelser
som har gjort att de har hamnat i fängelset. Men nu har jag sett klart säsong 2 och det kommer ta såå
lång tid innan säsong 3 kommer...
 
I onsdags kom min fina mamma till Stockholm med anledning att vara barnvakt åt Nora på lördagen
för att Anna och Robban skulle åka iväg över natten för att gå på bröllop. Det var jättemysigt att ha min
mamma här. I torsdags efter jobbet åkte jag och mötte upp henne i gamla stan för att dricka öl
och bara prata och lyssna på hennes visa ord och tips till mig.
 
Efter några timmar kom Elin och vi två åkte iväg till Mariatorget för att kolla en lägenhet som vi ska bo i
under en månad. Den har det P.E.R.F.E.K.T.A läget och den lilla ettan var jättemysig. Vi flyttar nästa
måndag.
 
Därefter mötte vi upp min mamma och moster på indian garden som har den bästa indiska maten.
Där satt vi i några timmar och skrattade och snackade om lite allt möjligt.
Därefter åkte vi hem i den perfekta varma och härliga sommarkvällen. Jag var tvungen att ta någon
slags bild för att föreviga ögonblicket, trots att det bara blev en bild på två byggnader i Skärmabrink.
Jag var ledig i fredags och då passade jag och mamma på att hänga i stan. Vi åkte ut till Odenplan
och jag blev bjuden på lunch. Jag åt en sådan fantastisk god fiskgryta med musslor och aioli.
Men det vi egentligen gjorde ute vid Odenplan var att gå på Sven Harrys museum där mamma ville
gå på en utställning om det sveska modet mellan 2000-2015. Min mamma gillar ju att sy och vackra
tyger och jag gillar ju kläder så det var en bra anledning för oss två att gå ihop. Den var jättebra.
En del kläder var dock i samma stil som sådana en ser i tidningar som finns inne i syslöjden. Men de ovan
var jättevackra  och detaljerna var otroliga.
Och i lördags efter att ha jobbat i några timmar kom jag hem och möttes av dessa och Elin
då Anna och Robban hade åkt iväg på bröllop. Vi käkade hemmagjord pizza,  busade med
Nora, glodde på någon halvtaskig film på tv:n och till slut somnade jag klockan 1 på natten.
Och jag avslutar med denna älskvärda bild på mig och min mamma. Jag må vara 22 år, men det finns stunder
i livet där det inte finns mycket som slår att krypa in i mammas famn. Igår åkte hon hem
till Hultsfred igen och det är så ledsamt att inte få ha henne i samma stad.
 
Igår efter jobbet åkte jag hem till Masmo igen. Såå skönt att få sova i sin egna säng och det är inte
mycket som slår känslan av att komma hem till sitt. Igår åts det chips och dipp framför Woody Allens
film Midnight in Paris som jag tyckte fruktansvärt mycket om. Jag somnade väldigt snabbt och sov
ända till klockan halv 1. Och för tillfället sitter jag ute på balkongen och dricker iste och värmen dödar
mig (för att vara lite melodramatisk) så därför måste jag gå in och placera mig framför fläkten.
 
Ha det fint!
0 kommentarer