LÖVÖ

 
I fredags efter jobbet tog jag min rullväska mot tc där jag åkte mot de småländska skogarna tillsammans
med min mormor som besökte min moster och kusin. Mamma och Becks mötte upp oss vid stationen
och vi åkte nästan direkt ner till Målilla för att möta upp Emmy och Jenny. Vi kom till lövö runt
10-tiden och möttes av en glad Johanna. Det enda som gjordes var att sitta och prata ikapp
försvunna månader och händelser samt käka varma mackor med getost.
 
I lördags väcktes jag tidigt av de andra (för SÅÅKLART har de varit vakna några timmar innan).
Efter frukosten gick vi direkt ner och la oss på bryggan där vi spenderade dagen. Lyssnade
på podcast, badade i havet, pratade och framförallt brände mig rejält. Detta har resulterat
i att jag ser ut som ett stopp-ljus. På kvällen grillade vi. Lax, potatis i ugn, tzatziki och grillade
champinjoner i marinad. AAAH så gott det var. Medans det började mörkna satt vi ute och drack
vin och pratade om viktiga som oviktiga saker som en alltid gör med sina närmaste vänner.
På kvällen spelade vi spel och käkade marängsviss innan vi somnade. Och på söndagen käkade
vi frukost innan vi städade och självklart tog det traditionsenliga fotot på oss fem som måste tas,
innan vi packade ihop och sa hejdå till Lövö för det här året.
 
Eftermiddagen spenderades med min familj där vi grillade och pratade om politik, som vi har
en tendens att snöa in oss på i familjen Svensson, haha. Mysigt som fan var det i alla fall.
 
=Riktigt bra och mysig helg i Smålandet!
 
0 kommentarer