Harry Potter-style

Är det Harry Potter? Nej.
Är det min mamma från 80-talet?
Nej.
 
Det är ju jag i mina nya glasögon. Jag fick ju en del pengar tillbaka på skatten (jag var för övrigt så nära
på att skriva prisa gud här kommer skatteåterbäringen á la alla på sociala medier, men jag låter det
passera) så förutom att ha shoppat lite kläder och lagt undan till kommande hyra så köpte jag
mig ett par glasögon. Jag har haft mina glasögon bra länge. Ca 4 år ungefär. Och de var nästintill
mögliga och min syn har försämrats väldigt mycket. Så dessa köpte jag på Lensway i Liljeholmen
för ca 750 kronor. De tillverkar sina glasögon i Solna vilket gör att de inte lägger pengar på mellanhandel
och liknande=billigare. Plus att jag hade studentrabatt.
 
Jag är i alla fall jättenöjd och en märker verkligen hur dålig syn jag har fått de senaste åren.
Så nu slipper det bli pinsamma stunder där jag inte ser personer hälsa från långt avstånd
och jag slipper se ut som att jag har någon form av hjärnskada när jag går omkring och kisar på
varje lite grej omkring.
 
Hej förresten!
Jag sitter ute på balkongen och njuter av den lukt som kommer efter regn. ÄLSKAR.
Jag är för övrigt jättetrött i kroppen då jag började jobba på Ekbacken i lördags och
förutom en ledig måndag har jag ägnat min tid med att fixa sallad till salladsbaren och sprungit
med massa mat i ett varmt kök med dålig luftkonditionering. Dessutom passade jag på att sova
hos min pappa igår då Elin redan är i Småland. Vi satt ute på balkongen och käkade ärtburgare
och diskuteradeintressanta och djupa grejer som min kära far och jag brukar göra.
Dessutom kollade vi på the office (han tyckte att jag hade överdrivit min kärlek till den tv-seien.
Jag höll inte med.) Och självklart blev jag tvungen att sitta och kolla på när en
grupp människor sitter och analyserar fotbollsVM som sätter igång idag då pappa
tycker det är sååååå kul att se ett gäng kostymnissar stå och diskutera varenda liten
grej om en rund boll som ska in i ett mål, suck.
 
Jag borde egentligen packa för imorgon åker jag till min familj i Hultsfred i ett fåtal dagar
för att fira min kusiners student. Dessutom är det GP-fest i Målilla, vilket kommer resultera i att
jag kommer få träffa några av mina vänner.

(Detta inlägg är ej sponsrat av Lensway)
0 kommentarer