4 bra grejer

4 bra grejer ni måste lyssna/se på!!
 
 
"Ett telefonsamtal från en ungdomskärlek väcker minnen av ett gemensamt förflutet.
Han har suttit många år i fängelse. Nu vill han veta vad hon kommer ihåg av deras tid tillsammans".
En fantastisk dokumentär som är så enkel. En konversation på telefon samtidigt som kameran sveper
förbi landskap efter landskap, barn som vill vara med bild med sin napp och fötter som går på snöiga
gator i Paris. Den finns bara tillgänglig på svtplay i ett fåtal dagar till. Se!
 
Alltså jag kan kolla på detta om och om igen. Det bästa är första minuten när hon kommer upp och
sjunger och går som en jävla Queen över scenen. Dessutom älskar jag när Destinys Child sjunger
ihop. De kommer in vid den 7:e minuten ungefär.
 
Alltså det enda som existerar på min tumblr är snygga killar med skägg. Vad är grejen?

En så jävla bra låt. Jag älskade den så fort den spelades i trailern till filmen Mig äger ingen.
Låtens toner och texten klaffade perfekt till de scener som visades i trailern.
I filmen spelas den under den scen då huvudrollstjejen, som då är ca 12 år, är trött på sin
pappas alkoholism och börjar dansa vilt omkring sig i vardagsrummet samtidigt som hon
klunkar sin pappas vodka.
___
 
 För övrigt skriver jag min hemtentan mest hela tiden. Jag har ont i röva så det tjongar om det
och jag har knappt klivit utanför dörren på flera dagar, med undantaget igår då vi hade fått lön
och åkte till Willys för att handla mat. Älskar att kunna lägga ner vad man vill i matkorgen.
Lite som när man var liten och fick följa med och storhandla med mamma och pappa och man
tjatade sig till att få lägga i de onyttiga flingorna med socker på, fast att vi hade minst 3
flingpaket hemma. Men den känslan var i alla fall skön.
 
Ha det fint!
 
0 kommentarer