2009-2014 jag

Jag har enorm bloggtorka. Vet inte riktigt vad jag ska skriva ner som är av intresse för de som
faktiskt läser denna blogg. Därför tänkte jag göra ett litet tbt. Rubriken lyder "Var befann jag mig
i November under 6 år tillbaka." Intressant va?
 
I november 2009 hade jag precis startat upp ellibellinor.blogg.se efter att ha bloggat
på devote. Åh vad jag önskar att jag inte hade raderat alla gamla inlägg från 2005,
då jag faktiskt började blogga. Jag gick andra året på gymnasiet. Tyckte det var
en pärs att gå till skolan utan ville mest åka till Kalmar och handla upp mitt barnbidrag
hela tiden. Ibland gjorde jag det. Ibland fick jag kort och gott sitta ner och plugga.
 
2010
 
Shär blond var jag i november 2010. Jag gick tredje året och ville bara sluta skolan. Men var
väldigt rädd för framtiden. Jag hade börjat spåna på att jobba med reklam. Sökte därför utbildningar
inom bild och reklam överallt i Sverige. Ägnade mina dagar till skolan, eftermiddagar med en kopp
kaffe tillsammans med Märla, Suss, Elin och Mojf på fritidsgården och kvällarna framför datorn
för att plugga. Mådde väldigt bra.
2011
 
Jag hade bott i Borlänge i 4 månader och pluggade design av digitala medier. Men under denna månad
insåg jag att det inte var något för mig. Jag ville koncentrera mig på bild, utbildningen ville fokusera på data
och IT. Sa hejdå till min klasskompis Nahid och mitt studentrum.
När jag kom hem till Målilla och bodde hos min mamma kände jag mig totalt misslyckad. Jag var helt
lost och visste inte vad jag skulle göra med mitt liv. Dessutom var det bara 3 månader kvar tills jag
skulle flytta från mitt barndomshem och det blev ännu jobbigare.
 
2012
 
Jag spenderade otroligt mycket tid med Elin. Jag sov över hos Anderssons konstant och om inte
jag sov hos Elin så sov Elin över hos mig. Detta pågrund av att hon jobbade på fritids
i Hultsfred och jag på skeppet i Målilla. Om ingen av oss jobbade hängde vi mycket på
gården, som alltid. Det stället har alltid och kommer alltid betyda mycket då det är en sådan
stor del av min ungdomstid. Därför kunde jag inte riktigt sluta hänga där, bara sådär.
Jag stod på paus i detta skede. Väntandes på vad nästa steg skulle bli för mig. Men jag
utnyttjade iallafall denna paus till att umgås otroligt mycket med mina bästa vänner och
det kommer jag alltid vara glad över.
 
2013
 
Förra året. Jag klippte lugg efter att ha sett likadan ut i håret flera år tillbaka. Litet för andra. Stort
för mig. Jag och Elin hade varit rumskompisar i mer än ett halvår och vi hade inte dödat varandra.
Vi hade lyckats hitta en bra balans och bråkade därför inte så mycket som i början och under
alla andra år som vänner, vilket var skönt. Jag jobbade på ekbacken och var allmänt väldigt
glad över livet. Jag hade också börjat släppa min dröm om att bli retuschör och sökte kursen
genusvetenskap a för att jag hade börjat intressera mig för genus, feminism och intersektionalitet.
 
2014
 
Och här är jag nu. Jag har slängt ihop lite mat på grejer jag hade i kylskåpet. Jag blev faktiskt
väldigt nöjd. Koka pasta. Stek champinjoner, lök och vitlök i olivolja. Häll i lite grädde. Och häll
sedan i peston i pastan. Blanda allt i en skål. Gott. 
 
Jag har bara tvättat idag. Jippi. Det kan nog vara den tråkigaste sysslan någonsin. Det och 
dammsugning. Usch fy och blä. Blä fy och usch. Nu ska jag iallafall bege mig in till stan för att möta
upp mor min för en fika, som är här i Stockholm på konferens. Imorgon åker jag till Hultsfred
för att gå på Veronika Maggio på metropol. Lär bli bra. 
 
Ha det fint.
0 kommentarer