twin peaks

När jag fastnar för något, då fastnar jag stenhårt för det och har svårt att släppa taget. I detta fall
pratar jag om Twin peaks. Tv-serien ifrån 90-talet som blev kultförklarat. Jag har så länge haft
intresse av att se denna serie pga att jag tyckte verkligen om introlåten och min mamma har sagt
att jag borde se denna. Dessutom annonserade de igår att en tredje säsong ska komma ut 2016.
Så äntligen tog jag tag i att och passade på då jag var ledig idag och började kolla imorse.
 Jag har redan sett 7 avsnitt bara idag, vilket är 7 timmar. Detta säger ju lite om mitt nya beroende.
FAN vad bra denna serie är. Den har liksom allt. Spänningen, knäppheten, kostymen, musiken, fotot osv.
 
Handlingen då. Den omåttligt populära high school-eleven Laura Palmer hittas naken och inlindad i plast,
på en strand i den fiktiva och pittoreska småstaden Twin Peaks. Stadens poliskåt tar in hjälp utifrån.
Nämligen FBI-agenten Dale Cooper. Hela staden är i chock och i sorg över förlusten. Men trots detta
uppdagas hemligheter bland invånarna och den mördade Laura Palmer och listan på möjliga gärningsmän
är lång. Dale Cooper inser att det kommer att bli betydligt svårare att lösa fallet än vad han har räknat med.

 
Se!
 
1 kommentar
emmy

hallå där vet att du är sjuk men har varit inne på bloggen typ 4 ggr senaste 2 dagarna. väntar upp bilderna från helgen :D

Svar: Haha ska DU säga. Väntar fortfarande på bilder ifrån festligheterna hos Mojf och Jonte. Men mina är på väg. De redigeras as we speek vännen haha ;)
ellinor svensson