lista

Är du solbränd?
Om vi säger såhär: om jag är naken så ser man att jag har haft bikini i sommar ja.
 
Vad är din i särklass bästa egenskap?
Jag är en glad och positiv människa som oftast ser det bästa i allt. Även att det kan vara svårt ibland.
 
Vad är din i särklass värsta egenskap?
Jag kan uppfattas som ganska arrogant ibland då jag har en tendens att inte lyssna helhjärtat
på om hen säger något viktigt.
 
Nämn ett tillfälle med lyckorus.
Jag fick ett lyckorus när jag fick höra att jag är uppskattad på jobbet av mina jobbkollegor.
 
Vad stör dig just nu?
Min huvudvärk. Jag har börjat få huvudvärk ungefär varje dag vilket inte är roligt för fem öre.
 
Om du återföddes som ett djur, vilket skulle du va då?
Jag tror jag skulle vilja vara en fågel, för uppenbara skäl (hallå, flyga?!)
 
Hur har din karriär sett ut?
Jag får tolka detta med "karriär" som jobbrelaterade grejer.
Haha min "karriär" började när jag var 12 år och jag städade rum på helgerna och loven hos min
pappa som hade hotell Dacke i Virserum. Sedan har jag varit lite överallt som t.ex. på Luxo och fixat
lampor, grillstugan och vänt hamburgare, på Arbetsförmedlingen där jag arkiverade och fikade mest,
på Skeppet och serverat på begravningar och konferenser och nu Ekbacken som köksbiträde
där jag har varit i mer än ett år.
 
Vad ser du som "nästa" steg i livet?
Jag har lite framtidsångest as we speak. Men jag har lite olika alternativ och det är ju rätt så gött.
För det första måste jag skriva en omtenta då jag inte klarade sista hemtentan i genusvetenskap,
vilket jag inte trodde jag skulle klara heller så jag blev inte lack över det. Men måste bara orka
göra den också.
 
Men jag funderar på att gå en liten barista-kurs i oktober för att ha lite mer kunskap om kaffe osv
innan jag ska söka café-jobb här i Stockholm bara för att kunskapen om kaffe är rätt så fett att ha.
Sedan skulle jag gärna vilja börja plugga beteendevetenskap eller
typ sociologi, för jag tycker det är så
jäkla intressant att läsa om interaktionen mellan människor eller människor vs samhälle. Ja.
Men vi får se om jag ens kommer in (vilket inte är troligt pga dåliga betyga hehe).
 
Sak du är bra på?
Redigera bilder i ps ibland och typ skratta?!
 
Något du ångrar?
Inget för tillfället. Försöker leva utan ånger.
 
Beskriv dina vänner med ett ord.
Bäst (bara för att det summerar alla ord i ett!)
 
Om du skaffar barn, vad vill du helst att de ärver av dig och din partner?
Öppenheten för alla människor i samhället.
1 kommentar
emmy

klockrent sista svar!!!! :)