ma birthdaay

I helgen som varit hade jag Elin på besök. Trots att jag jobbar helg så är det ändå ganska gött att
ha henne hemma när en kommer hem. Som vanligt. I fredags drack vi rosé och käkade tacos som jag hade längtat efter hela veckan.
Igår klädde jag upp mig med min kortärmade vita skjorta.
Jag skulle nämligen ut till djurgården. Jag fick i födelsedagspresent av Mia att följa med henne och pappa
på Livet är en schlager på cirkus. Jag har ju väldigt svårt för genren, men jag tyckte om musikalen
väldigt mycket. Men jag tror att det har att göra med Peter Jöback, Helene Sjöholm och Johan Glans.
Min mamma avgudar ju Peter Jöback så jag är uppvuxen med hans röst i högtalarna, därför har jag
verkligen längtat efter att få höra honom live. Jag grät när Helene och Peter sjöng duett.
Och idag FYLLER JAG ÅR!!
Japp, jag är 22 år idag. Behöver jag ens nämna att jag inte känner mig så "gammal" what so ever?!
Nej, trodde inte det heller. Det är rätt så överflödigt. Jag vaknade vid halv 7 av att min mamma ringde
och sjöng för mig. Men då jag är ledig idag somnade jag om tills ett samtal från Sebbe väckte mig.
Jag gick ner till den lilla affären nedanför lägenheten och handlade födelsedagsfrukost till mig själv.
Det blev äggmackor, juice, kaffe och citronpannkakor med grädde & sylt. Onyttigt och så jävla
gott. Jag ska snart bege mig in till stan för att kolla runt och handla den traditionsenliga lön-sushin
till mig och pappa som kommer ikväll.
 
PUSSHEJ
 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer