pappas födelsedag

På min födelsedag åkte jag till Skäris för att dricka kaffe och köpa lite roligheterna då lönen hade kommit.
Bl.a. dessa böcker som jag ser fram emot att läsa. När jag precis skulle gå hem ser jag att en kunde
få fylla en hel påse med kläder för 80 kr på Erikshjälpen. Självklart gick jag dit. Jag hittade några
byxor, en vinterjacka och en tröja. Nöjd tjej.
Jag köpte med mig lön/födelsedagssushi hem och min pappa kom och firade mig.
Sedan ägnade vi kvällen till att se på världarnas krig innan han åkte hem igen.
I fredags. Alltså den 26:e fyllde min pappa 48 år. Efter en katastrofal biltur inne i stan med min pappa
och Mia kom vi äntligen fram till vårt tänkta mål. Nämligen Hermans. Det var svinigt gott som vanligt.
Efter att ha sagt hejdå till dom gick jag omkring på stan ett tag. Därefter gick jag och såg Min så kallade
dotter med bl.a. Michael Nyqvist. Sedan åkte jag iväg till familj Edström/Svensson och fick även
träffa Sebbs som har varit i Stockholm över helgen. Medans Anna och Robban lagade tacos lekte
jag och Sebbe med Nora. Alltså hon är så gullig att jag smälter lite varje gång. När hon kramar en
så KRAMAR hon verkligen en, och gosar in sig i en. Ah jag dör. Mysig kväll var det i alla fall.
Igår efter jobbet kom jag hem och lagade dessa gottigheter. Jag är nämligen med i en facebookgrupp
för veganer/vegetarianer och människor har hyllat och lovordat Jamie Olivers veganska burgare.
Så äntligen tog jag tag i att och lagade dessa. De var supergoda. Majs, kikärter, citron och koriander
som en blandar och steker. Sedan fixade jag syltad lök som jag la på, sedan avocado, tomat, och
dressing. HEAVEN. De var så goda att jag käkade dem även ikväll.
Imorse vaknade jag upp av att det var rosa i rummet. En fantastisk soluppgång som inte syns på bilden.
 
Det var allt för mig. Hejdå!
0 kommentarer