avengers 2 recension

Det var längesedan jag tipsade om en film. Jag har faktiskt inte sett så många bra filmer på sistone, tyvärr.
MEN igår var jag tvungen att gå på premiären av avengers 2. Jag skulle gått i tisdags natt, men det
gick ingen buss hem förrän vid halv 6. Och kände inte att jag hade lust att gå omkring vid
kungens kurva på natten/morgonen.  
 
Första avengers var ju en besvikelse från min sida.. Konceptet var ju briljant -att sätta ihop alla
superhjältar och bilda ett crew som ska rädda världen mot the bad guys. Men jag tror förväntningarna
var alldeles för höga från min sida. Men när trailern till avengers 2 släppte blev jag helt lyrisk.
Klart en av de bästa trailers jag har sett där pinoccios (?) låt har gjorts om till en lite obehagligare
version. Ah så bra. Se.
 
Avengers 2 fortsätter där Avengers slutade. De har satt samman gruppen igen och slåss mot
hydra. Efter en, vad de anser vara en vinst, firar de med bärs och champagne. I hemlighet har
Bruce Banner (hulken) och Tony Stark (iron man) skapat artificiell intelligence med hjälp av
Loke's (Thor's bror) spira. Detta resulterar i att Ultron skapas. Han är en robot som kan tänka
själv. Såklart är han dum i huvudet och anser att människor förstör jorden = människorna ska
bort. Och Avengers försöker på alla sätt stoppa honom. Handlingen i korta drag. 
 
Jag tyckte filmen var bra. Självklart finns det en del hål, som i alla filmer. Till exempel var
det alldeles för mycket "snabba roliga kommenterar". Jag gillar ju dom. Men det kunde bli
för mycket ibland där det blir skämt på skämt hela tiden. Dessutom har jag väldigt svårt när
filmer ska göra allt större och flashigare då det oftast tar över hela filmen. Jag skulle också
gärna velat ha sett fler scener med Ultron då James Spader (blacklist & pretty in pink!)
gjorde karaktären väldigt intressant, obehaligig och rolig på samma gång, bara genom hans röst. 
 
Detta blev otroligt långt. Men ja, filmen var bra. Kanske inte i topp-klass. Men jag tycker ändå
den var värd pengarna då detta är en film en ska se på bio pga dess CGI och många
snygga strids-scener som görs bäst på bioduken. 
 
 
0 kommentarer