besök av mamma och Becks

I fredags gick jag från jobbet vid 3. Lämnade kaoset bakom mig och mötte upp syrran i 
Sumpan. Kramade länge. Åkte in till t-centralen och kramade om min kära mor. Vi gick och tog
en burgare på max innan vi gick till kulturhuset och kollade på musikalen Cichago. Otroligt bra.
De är ju så jäkla talangfulla och de är så duktiga på att hitta smarta lösningar på en begränsad
yta i jämförelse med de möjligheter en film har. Åkte hem och däckade rätt så rejält efter att ha
jobbar i 9 dagar.
Blev väckt vid halv 9 och kände en lika stor irritation av mammas lugna monotona morgonröst
när hon säger "Godmorgon Elly. Det är dags att vakna" som när jag var liten och hon skulle
väcka mig innan skolan. Ah vad irriterande haha.
Vi åkte in till stan där mamma shoppade loss medans hennes två fattiga döttrar snällt
fick hålla i pengarna. Förutom nere i hötorgshallen där det köptes chokladmandlar och
kokoskuber som är ett måste där nere. Vi käkade även vid götgatan. Tog en lax och fänkål
kreation och blev en aning besvikelse över den platta smaken då priset ändå var bra 
saftig för en macka. 
Klockan 4 kom vi hem igen och jag och Becks visade massa roliga youtubeklipp för
mamma. Fixade iordning oss och posade i kameran, haha. Mamma hånar
"pluta med läpparna-posen". 
Jag hade bokat vår favoritrestaurang. Nämligen Indian Garden som ligger bakom skrapan.
Världens bästa indiska ställe. Knökafullt såklart. Men maten som smälter i munnen gör att en ignorerar
tjattret i bakgrunden. Drack öl, åt mat och vitlöksnaan och hade det superbra innan vi, efter
några timmar, tog tuben hemåt. Kollade på Argo och somnade mätt och belåten.
I söndags vaknade vi tidigt igen. Åkte och mötte upp Anna och Nora vid tc och gick till kulturhuset för 
att springa omkring bland barnavdelningen (fy fan alltså...) och fikade. Jag satt mest och underhöll
Nora. Eller, det var väl snarare Nora som underhöll mig. Hon är inte ens 2 och är såå rolig. 
Men antar att alla säger så om sina favoritungar...
 
Kramade hejdå till mamma. Vi gick vidare till kungsan och satt och solade i någon timma innan
jag och Becks åkte till sumpan där jag kramade henne hejdå. Jobbigt det där med att vara
åtskilld från sin mamma och syster. Men det har iallafall varit en jättebra helg, på alla sätt och vis. 
 
Nu ska jag käka mat och kolla på det senaste avsnittet av game of thrones. 
 
Ha det fint. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer