Favoritpoddar

Jag, liksom resten av Sveriges befolkning tycker ju att poddar är det näst bästa för öronen (först musik!)
och jag är ju definitivt en lyssnare snarare än en pratare. Lyssnar alltid på podcast när jag först och
främst diskar, städar eller åker kollektivt. Här kommer de poddar jag lyssnar på. 
1. Hannapee podcast
 
ÄLSKAR denna podd med Hanna och Martin. Mina absoluta favoritpodd utan tvekan.
Två kompisar som sitter och pratar om allting. De är både superroliga och diskuterar
mycket om världen, men de sitter även och pratar om personliga saker som två kompisar gör.
De diskuterar väldigt mycket feminism vilket alltid är något positivt och bra. Dessa två vill jag
såå bli bästa kompis med. Tror vi skulle ha det fett kul. Jag har dessutom en crush på Martin
för han är snygg och verkar sjukt ödmjuk. 
 
2. Värvet
 
Denna podd är ju liksom toppen på isberget så att säga. Så kanske inte konstigt att jag lyssnar
på denna fantastiska podd. Kristofer Triumph bjuder in intressanta gäster och låter dom få prata
och spinna vidare på det som sägs i ungefär 1 och 1/2 timma. Inget ämne är odiskuterbart
(finns ens det ordet?) Dessutom har Triumph en otroligt  behaglig röst, vilket är en fördel
när en jobbar som poddare. 
 
 
3. P3 dokumentär 
 
Det finns ju en del dokumentärpoddar, men denna är bäst. För det första tycker jag om musiken
som spelas. Alltså musikljudet som spelas. Den känns mystisk i perfekt sammanhang på något sätt.
Varje avsnitt tar upp olika händelser både i Sverige som internationellt. Allt från 9/11, skolskjutningen
på columbine high school till mordet på Olof Palme och hedersmordet på Pela. Det är lite som att
varje avsnitt blir en historialektion där en får ta del av dåtidens historia som givetvis har
format hur samhället ser ut idag. På gott och ont. 
 
 
4. Till slut kommer någon att skratta (TSKNAS)
 
Denna podd lyssnar jag på till och från. Började lyssna på denna podd pga Soran. The love of my
life typ. De är tre komiker som sitter och snackar om allting typ. De bjuder in en gäst som får bli
en del av den tre-enheten. Vissa avsnitt är givetvis bättre än andra. Men så är det väl med allt.
 
 
0 kommentarer