4 tips

 Här kommer några tips ifrån mig till er. 
Mitt första tips. Om ni inte har bott inne i någon skog lååångt bort ifrån allmänheten och ingen tv
eller data så kan ni ju inte har missat historieätarna? Detta är den briljantaste svenska tv-serien någonsin.
Jag vet inte hur många gånger jag har sett om varje avsnitt. Lotta Lundgren och Erik Haag är 
ju världens bästa programledare som kompenserar varandra otroligt bra.
I varje avsnitt befinner sig Lotta och Erik i olika tidsepoker där de först och främst ska testa
den epokens mat. Men även kläderna, intressen och tidsepokens vardag. Jag ser verkligen fram
emot årets julkalender som ska vara just med detta gäng. 
 
 
Ett jättetöntigt tips. MEN ytligt kan vara kul det med. Jag har nämligen en hang-up
på buskiga ögonbryn. Kul att jag alltid har föraktat mina stora ögonbryn och att
jag har försökt smala ner dom ända sedan jag gick i 5:an. Men nu embrace:ar jag dessa
ögonbryn. Supersnyggt. 
 
Jag har rätt så många "kanaler" av humor. Och med detta menar jag att jag kan skratta åt så
olika saker. En av dessa saker är Örjan Lax. Jag älskar honom. Tror det kan bero på att alla
kan relatera till honom. Förvisso kanske en inte utför saker som han gör, men den där irritationen
som uppstår vid lång kö, folk som tar ens tvätt-tid osv. kan gemenemang relatera till. Skrattar 
högt åt detta. Så ett tips till ett 50-minuters klipp med bara Örjan. <3
Och mitt sista tips är en film. Ända sedan trailern släpptes till Ex machina kände jag bara
WOW. Jag facineras jättemycket av Artificiell intelligens och om vi i framtiden faktiskt 
lyckas skapa fungerade AI som är en del av vårt samhälle och vardag. Filmen handlar om Caleb,
en ung programmerare som jobbar för en av de ledande sökmotorföretagen som vinner
en vecka tillsammans med med den geniförklarade, men mystiske grundaren Nathan i
hans bostad långt ut på landsbygden. Caleb blir tillfrågad att utvärdera Nathans senaste
projekt. Nämligen hans AI som han har skapat och som kommer konkurera ut hela 
teknikmarknaden. Caleb får därför umgås med den kvinnliga roboten Ava för att se 
ifall hon verkligen KAN tänka själv och om Nathan faktiskt har skapat liv. 
 
Jag absolut älskade denna film. Superspännande och med lagom tempo (oftast
brukat sci-fi ha alldeles för snabbt tempo!) Dessutom blir man som tittare otroligt
"inne" i filmen och budskapet och en ställer sig massa frågor när man har kollat
färdigt. Se!!
 
 
 
0 kommentarer