flyttat ner till Småland

Okej, här kommer ett stort flyttar-inlägg. Vet inte riktigt hur jag hade tänkt börja. Men får
väl börja pang på direkten antar jag. Jag befinner mig då i lilla Hultan där jag nu bor tills vidare.
Och med tills vidare menar jag tills jag hittar en lägenhet i Linköping där jag nu har börjat 
plugga beteendevetenskaplig grundkurs i 1 år.
Men kör lite bilder så att det blir lättare att läsa. 
 
 
I onsdags kväll kom min syster och farmor till Stockholm. Pappa hämtade farmor och jag och Becks
började på direkten med att packa ner lite grejer. Och sådär fortsatte det ända fram tills vi åkte till
Hultsfred. Men detta är torsdagens verk. Vi började packa vardagsrummet för det var där alla mina grejer
skulle stå tills vi skulle bära ner dom till flyttbilen. 
Jag slängde många växter, vilket jag fortfarande är ledsen över. Men några fick följa med ner till
Småland ändå. 
Vi spenderade MÅNGA timmar till att packa och plocka. Jag vet inte hur mycket jag har slängt. 
Minst 40 påsar. Jag skojar inte. 
På fredagskvällen tog vi en välförtjänt paus genom att åka till min pappa och Mia för att käka
mat med dom. Dock blev det en tidig avgång pga trött. Men denna hamnade på instagram. Så fina vi är
ibland ändå.
Jag har haft "eksem"-liknande utslag lite överallt på kroppen som kom i torsdags. Och i lördags var
det superjobbigt. Det visade sig vara nässelutslag pga stress. Detta ser ju inte alls farligt, men jag lovar
att det var det. Men de kliade (myggbett x1000) och pulserade av värk. Detta gjorde
inte hela flytt-processen superkul ska jag säga. 
Från klockan 8 till 4 höll vi på att fixa med släp, bära ner allt (notera: bor på 7:e våningen)
paus och käk på Max, städa, ställa tillbaka hyresvärdens fula saker. Det kändes superkonstigt att
ändra om i min lägenhet till hur det såg ut första gången jag kom in i den. Förutom att det var SÅ
mycket värre och fulare, för jag kommer inte ihåg vart alla grejer var placerade. Så lämnade kvar 
massa i hans rum (där alla hans saker står).
Trötta och slitna åkte jag, Becks och farmor ner till Småland med ett stop för en kaffe. Bea var
urgullig och hjälpte oss att packa ut allt i vårt förråd. Kom hem till mamma runt halv 10 och somnade
väldigt snabbt. 
På söndagen spenderade jag dagen med att plocka upp kläder och saker och installera mig 
hemma hos mamma. På kvällen kom Elin och Johanna och vi käkade tacos och hade det mysigt.
Elin började ju plugga i måndags till fritidslärare i Kalmar och ska flytta in i en tvåa nästa vecka,
så vi satt och pratade om hur nervösa vi båda två var. 
Och i måndags började jag skolan. Får ju pendla 1 och 1 halvtimme, vilket suger då tågen inte går 
så ofta så får gå upp vid 5 för att åka tåg = suger. Men det känns bra än så länge. Måste bara komma
in i det, som alltid. Och igår efter skolan åkte jag hem och gick till kinan för att käka mat och umgås
med syster och mamma. Supermysigt. 
 
Idag är jag ledig vilket resulterade i en alldeles för lång, men välbehövlig, sovmorgon innan jag och
Becks åkte och hälsade på mormor vilket alltid är fint. Jag har kollat på film och väntar på att Becks
ska komma hem så jag kan umgås med henne. Jag måste ju utnyttja det till fullo innan flickebarnet
flyttar tillbaka till Umeå igen. 
 
Ha det bra!
 
 
 
0 kommentarer