normbrytande

Det är inte det lättaste att försöka fota när det är nästintill mörkt utomhus. Jag var så ambitiös idag
så att jag bara gick fram och ställde in min kamera och fotade direkt när jag kom hem.
Byxorna är för övrigt relativt nya från monki. De är sååå sköna och snygga. Känner mig
som en glittrig fisk.  Dock en liten parentes: det är alltid en stor utmaning för mig att gå omkring med 
den här typen av byxor med magtröja, då jag som tjock egentligen, enligt samhällsnormer, ska täcka
för och bylsa på mig kläder så att en inte utmärker sin stora kropp. Samhället är så otroligt bra på att
fatshamea som det så fint kallas, vare sig en klär sig i tighta kläder eller människor som ska vara lite goa
och roliga och göra dubbelhakor på sina selfies. Jag själv är likadan, men försöker verkligen bli
bättre på det. Detta s.k. normbrytande är SÅ viktigt för samhället och hur vi vill att vårt samhälle ska
se ut. Och jag kan väl lika gärna börja med att försöka ignorera att min mage är lite mer i fokus
i dessa byxor och faktiskt få stoltsera med mina urläckra nya byxor, än att
täcka igen kroppen för att samhället trycker på det.
 
Då var det sagt.
 
 Jag har varit på seminarium idag och nu är jag ledig fram till fredag. Ledig från skolan ja,
ledig från plugg, nej. Jag har nu valt att skriva om filmen Vagabond ifrån 1985 med ett
klassperspektiv. Lär bli intressant, dock väldigt svårt. Jag är ju inte någon bra pluggis.
Men idag ska jag bara kolla på breaking bad och äta sojakorv. Ni ser, jag skjuter upp mitt plugg
redan hehe.
 
Ha det fint.
 
Just det: min kappa skulle jag ju också nämna. VISST ÄR DEN SNYGG?
Jag älskar den mer än en mänsklig person. Typ.
Det är min "jagjobbadejulhelgensådärförunnadejagmigendyrjackaförminlön-jacka".
 
0 kommentarer