småland

Hej!
 
Jag har spenderat denna helg hos min kära moder i Småland. Jag åkte med min moster och Robban
ner. Jag hade köpt en pippi långstrump docka till Nora då hon är inne i den fasen att pippi är bäst.
Gissa om hon blev överlycklig? Jag köper min kusins kärlek. That's how i roll..
Nejdå. Hon älskar mig ändå. Tror jag. Hoppas jag?!
 
Då det var snöoväder neråt skogarna var vi inte i Hultan förrän vid klockan 10. Då kom dessa upp
och hämtade mig. Svängde förbi 3 kronor bara för att deras pizza är bäst och kebabsåsen godast.
Åkte hem till Johanna som har flyttat till en mysig 1:a i Målilla. Tog igen förlorad tid med mina vänner
och halvkollade på någon dålig skräckfilm innan jag följde med Elin hem och somnade.
På morgonen åkte Elin, Johanna och jag tillbaka till Hultsfred för att hjälpa min mamma att flytta.
Vilket var själva syftet med hemfärden. Hon flyttade till sin egna lägenhet och bor nu helt själv
sedan hon var 20 år. Jag unnar det lugnet till min mamma då hon ALLTID har massa saker
att göra och många bollar i luften. Flytten gick bra och både familj och vänner ställde upp
vilket var jättesnällt.
När vi var klara åkte jag och Elin på Emmys examansfest. Hon har också blivit stockholmsbo, vilket
är asfett. Då får vi dricka bärs i stan någon dag. Hon har också fått jobb vilket är svinkul.
Det käkades smörgåstårta och dracks öl med trevligt sällskap och musikquiz (som jag var
en aning kaxig på!) innan jag kramade henne hejdå och åkte hem till min familj. Tyvärr tog jag
inga kort. Så en trött egobild på mig får vara ett slags substitut. Grattis igen
min fina barndomsvän till examen & jobb.
 
Tyvärr var jag tvungen att gå och lägga mig redan vid 10 då jag hade min värsta mensvärk någonsin.
Jag låg och grät i flera timmar och ville mest bara dö. Usch aldrig mer.
Dock vaknade jag tidigt och följde med min mamma till lägenheten och hjälpte henne att
packa upp och umgicks själv med henne i någon timma vilket jag uppskattade. Usch vad jobbigt
det var att säga hejdå. Jag såg henne senast i november och nu vet jag inte när jag träffar henne
nästa gång :/
Jag tittade givetvis i fotoalbum för det är det bästa jag vet. Här håller jag, Sebbe och Becks på att
bygga koja vilket var det roligaste vi visste. Ellys standardpose=trögblicken!
Därefter kom de andra och vi fikade semla och kaffe. Därefter åkte vi hem till Stockholm igen.
 
 Det är det som är det jobbiga att komma hem till Småland. En försöker verkligen parera
in så att en hinner träffa och umgås med så många som möjligt men ibland hinner man inte
och tiden går SÅ fort. Men sånt är livet. Trots att det var en snabbvisit hade jag ändå en jättefin
helg, men nu är jag hemma igen och det är superskönt.
 
Ha det fint.
1 kommentar
Emmy

Tack så jättemycket för dina ord här i bloggen! :)) vore askul att ses snart! OCH riktigt bra skrivit om normer i förra inlägget! :) kramis

Svar: Jaa indeed. Vi får höras av när Becks kommer hit nästa vecka. Jag vill gärna se ert Place OCH vill gärna ha dig här en sväng i Masmo också. Och tack. Kram!!
ellinor svensson