första doppet

Jag har ju, som tidigare nämnt, varit i hässelby och varit kattvakt åt bl.a. denne. Persbrandt och
Casio heter dom. Det är ändå ett otroligt fett namn, Persbrandt. Allt blir liksom lite roligare i dialoger.
"Vi var och kastrerade Persbrandt idag". Ja, men ni förstår grejen. Humor.
Pappa och Mia tog ju hand om dessa katter ifrån ett katthem, så de är fortfarande rädda för
människor. Speciellt fötter, vilket beror på att människor har sparkat på dom tidigare. Jävla as.
Men i början låg dom bara under sängen och var livrädda. Nu, några månader senare kan de 
vara supernära och inte alls rädda. Så det är fint. 
Jag har också färgat mitt hår för sista gången. Jag har alltså färgat håret ungefär 7 gånger, kanske
mer. Nu är jag iallafall nöjd. Använder Björn Axéns silvershampo så att håret blir "silvrigt"/suuperblont.
I torsdags åkte jag och badade med min moster och denna lilla plutt. Det var SUPER mycket folk,
vilket inte var så konstigt med tanke på det varma vädret. Jag och Nora badade, sedan bjöd jag 
på fika innan Robban kom och hämtade oss. 
I lördagskväll gick jag ner till havet för att bada. Alex Schulman nämner ju ofta hans lilla stig 
på deras sommarställe, men den KAN inte slå denna stig som ligger vid Riddersviks herrgård. 
Jag får något slags lugn när jag går nerför den och bort mot bryggorna. Här ligger för övrigt
Mias kolonilott. Det var jättemycket folk, men jag var där så länge så att de hann gå och jag
hade vattnet för mig själv. 
Stel tjej.
Bytte om och gick till affären för att handla kvällsmat. 
Kom hem och kollade på the maze runner och drack god ingefärsdricka innan jag somnade.
 
Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon ska jag tvätta och packa inför tisdagen då jag åker till
Irland. Jag har velat åka dit i flera flera år och äntligen blir det av. Detta tillsammans med min
bästa vän. Lär bli superb.
 
Ha det fint!
 
 
0 kommentarer