midsommar

Efter att ha glömt min mobil nere i Småland har jag äntligen fått upp den då Becks har varit
här i helgen. Så därför tänkte jag visa lite bilder från förra helgen då jag åkte ner med pappa
och Mia för att fira farmor som fyllt 80 år. 
På fredagen umgicks med dessa härligheter. Hade det supermysigt fram inpå småtimmarna.
Och på lördagen åkte jag ner till Målilla för att gå på farmors 80-års kalas nere på Skeppet. 
Titt så söt hon är min farmor. Världens snällaste. 
Min kusin Maja hade gjort ett superfint bildspel med massa bilder på farmor m. familj
som fick en att börja gråta. Likaså när min pappa höll ett fint tal till henne. 
Och här är min farmor med min pappa och mina två fastrar. Tyvärr var min tredje faster inte där
av olika anledningar. Men så kan det vara. Fina är dom iallafall. 
Förutom god mat, bra sällskap med släkt som en inte har träffat på evigheter och tårta och skönsång,
lektes det också. Här ska farmor göra ett litet kryss (hennes hobby!) där resultatet ska bli hennes 
födelesdagspresent. 
 
Trots att jag var stressad hade jag en rolig kväll. Min farmor lyste under hela kvällen, vilket får
en att bli riktigt glad. På söndagen åkte jag hem till Stockholm igen. 
 
Och nu är vi tillbaka i nutid. Becks kom ju i onsdags kväll. Alltid bra att få umgås med henne. 
Och såhär blir det med färgning och silvershampo. Vill ju bli ÄNNU ljusare
Detta är ju mitt mission. Tycker det är grymt snyggt. Men vi får se hur det blir. 
Efter att ha haft en otroligt jobbig dag på jobbet med kramper i magen och stress blev jag
upphämtad av Becks. Vi åkte hem och sov i två timmar. Därefter käkade vi midsommarmat
i form av sill och potäter. 
 
Jag har haft mensvärk större delen av helgen tyvärr. Men det har vart supermysigt att få ha
sin syster sovandes bredvid en i några dagar. 
 
Nu har jag precis lyssnat på de två första avsnitten av Sommar i P1 med Lena Olin och David
Batra. Sommar i P1 är den ultimata sommarupplevelsen för mig. <3
0 kommentarer