Min egengjorda sushi

Bara för att jag skrev att ps fungerade så slutade den att fungera och har strulat hela kvällen,
men har lite tålamod så tog bara hem photoscape bara för att få stoltsera över mina hemgjorda
sushibitar. Har hunnit göra dom två gånger tidigare men har inte tagit kort. Vilket berodde på att
jag var så hungrig och det såg så gott ut att jag inte kunde motstå att äta innan kortet blev taget.
 
Jag har alltid trott att sushi är supersvårt att göra, men det är superenkelt. Nu har jag inte några
bilder för att demonstrera processen. Ska göra det nästa gång. MEN det är bara att köpa
sushiris som en kokar enligt anvisningar och blandar med sushivinäger och lite socker innan det får 
kallna. Sedan lägger en på vad en vill ha i sushirullen. Idag tog jag gurka, avocado, lite majonäs,
lite wasabipaste (betoning på lite då det är så starkt!) och sedan kallrökt lax. Lägg på 
allt i sjögräset och rulla. Låt stå i någon kvart innan du skär försiktigt så rullen inte går sönder.
Serveras med wasabi, ingefära och mängder med sushiolja. AH så gott. 
 
Satt och käkade sushin framför hollywood-versionen av Askungen som jag hade tagit hem. 
Alltså den var sååå otroligt löjlig och jag satt mest och suckade högt. MEN jag kan ändå tycka
att det är kul att de har börjat göra flera nyproduktioner på de gamla disneyklassikerna. 
Jag längtar till skönheten och odjuret kommer ut där Emma Watson ska spela Belle. Åh. 
Mat
0 kommentarer