Quornstroganoff?

Jag känner mig rätt så löjlig när jag lägger upp recept, då jag verkligen inte är någon mästare
i köket. Men jag tycker om att ha en kategori då det är superlätt för mig att gå in och kolla vad det
är jag har lagat tidigare som jag fakiskt KAN laga.
 
Till kvällsmat har jag käkat en slags quornstroganoff. Jag absolut hatade korvstroganoff när
jag var yngre och var lite skeptisk till om jag skulle laga denna rätt. Men den smakar inte 
likadant för fem öre. Men eftersom att den blev SUPER god måste jag bara skriva ner den.
 
Quornbitar 
Ajvar refresh (ca 4-5 dl)
1 lök
1 paprika
2 dl grädde
Chilisås
tomatpuré
salt, peppar 
oregano
curry 
paprikapulver
 
Först skär du upp löken och paprikan i småbitar som ska stekas i lite olja tillsammans med
quornbitarna. När det har fått lite färg häller du i grädden och ajvar refresh. I receptet ska det
egentligen vara krossade tomater, men jag tog Ajvar istället vilket blev supergott. 
Häll i en skvätt chilisås och jättelite tomatpuré. Därefter kryddar du allting och låter grytan få
koka upp i några minuter. Äts tillsammans med jasminris. 
Mat
2 kommentarer
frokensvenson.blogg.se

Varför det inte smakar lika kan ju bero på att det ena innehåller CORN och det andra KORV... (Rebecca, syster)

Svar: Hahaha ja, men jag syftade ju mer på den äckliga tomatsåsen. Daaah!!
ellinor svensson

Tova

Jag (som vet att du knappt kunde steka korv förut) tycker det är jättekul när du lägger upp matbilder! :-D Du är jätteduktig ju! Hoppas allt är bra med dig. Glad påsk, kusin!

Svar: Vad glad jag blir av att höra det, tack!! Ja, korven var INTE en rätt för mig precis. Jag brände den alltid. Allt är bra med mig, hoppas ni hade det mysigt utomlands. Av de bilder du har lagt uop verkade det ju vara det. Du får berätta mer nästa gång jag kommer till Småland (vilket blir när farmor fyller 80 år). glad påsk på er där borta i Kisa. Kram!!
ellinor svensson