mysig helg

 
 
 
I fredags anlände Elin tillsammans med sina föräldrar till Stockholm. Vi alla var mest trötta då alla
hade jobbat. Så efter att käkat Evas smörgåstårta (som hon var supergullig och tog med upp!!)
kollade jag och Elin på Om en pojke innan vi däckade. 
 
Jag fick knappt någon sovmorgon utan åkte in och handlade kläder med Elin. På eftermiddagen
åkte vi ut till djurgården, till rosendals trädgård. Där gick vi omkring i några timmar och kollade
blommor. Fikade på deras mysiga café och handlade växter. 
Mötte upp Eva och Hasse och tog färjan över till slussen och vidare hemåt. Vi hade tur med vädret. 
Elin och jag fixade iordning oss innan vi åkte in till Akkurat som serverar världens bästa 
moules frites. Jag tog musslor i buljong med chevré.....Dog och kom till mathimlen typ.
Efter några timmars prat med sin bästa kompis åkte vi hemåt för att kolla lite på eurovision
innan vi kollade film och somnade. 
Imorse läste jag att mums mums vann eurovision. Väldigt roligt. Och jag hade det på känn då
den kändes väldigt "vinnar-aktig" om en nu kan använda sig av påhittade ord?
 
Spenderade förmiddagen/eftermiddagen på IKEA. Jag köpte bl.a. mattan ovan. Jag har ju världens
fulaste köksgolv som ser skitig ut hela tiden då den är prickig, så ville täcka över den. Blev
faktiskt riktigt snyggt. Kom hem till mig igen och spelade lite kort (jag fick ställa upp efter lite
gnäll!) och fika lite innan de åkte hemåt. Det har varit en supermysig helg och det är alltid 
uppskattat att få ha kvalletid med sin bästa kompis. <3
 
Imorgon är det bara på't igen. Ha det fint!
 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer