17/11

Vet egentligen inte varför jag ska blogga då jag inte har några bilder överhuvudtaget?
Men häromdagen gjorde jag ju sushi, som jag nämnde i tidigare inlägg. Jag åt fler men jag var så
hungrig så jag hann äta upp dom innan jag tog detta kort. Har ju fått hem mitt lilla soffbord,
därav kartongerna i bakgrunden. 
Och självklart har väl ingen missat attentaten i Paris? Det är så jävla hemskt. Samtidigt blev jag 
en aning irriterad över att media fokuserade BARA på Paris när det hade skett attentat även i Beirut
bara dagen innan? Det är konstigt det där, att så fort det sker något i Europa så visar alla sitt
stöd. Men så fort det sker utanför Europa-kartan blundar vi. Självklart vill jag inte förminska det
hemska som hände i Paris. Men tycker ändå det är viktigt att diskutera. Var dum nog att se 
en video ifrån ett av attentaten i Paris i konserthuset där det sprang ut folk och döda människor
låg på gatan och en gravid kvinna hängde utanför ett fönster medans ljuden av skott hördes.
Det har etsat sig fast rejält och hade en mardröm om det igårnatt.
 
Vad är det som händer med vår värld? Det sker terrorattentat, folk flyr i plastbåtar och dör i haven,
det bränns asylboenden och det sker skolskjutningar i Sverige? Vill bara hålla för öronen och 
krypa ihop till en boll och låtsas som ingenting. Det är mycket lättare. Att bara bli känslolös för
allting. Men så fungerar det ju inte. 
Anna och Nora kom ju i helgen och har spenderat tiden med dom och min mormor som har varit på besök.
Jag bjöd på scones och Nora fick tag i mina klisterlappar som jag använder till plugget. Det var en 
mysig helg iallafall. <3
 
 
0 kommentarer