Becks kommer hem

Hej!
 
Nu ni blir det ett långt inlägg då jag inte har bloggat på ett tag. Men istället för att lägga upp tråkiga
mobilbilder så lägger jag nu istället upp tråkiga mobilbilder MED FILTER för en härligare läsupplevelse.
 
 
För en vecka sedan kom Tobbe och mamma för att hjälpa mig att grunda inför målning av vardagsrum
och hall. Skäms för hur mycket jag utnyttjar mammas särbo's kunskap...
När de åkte hem började jag måla allt och första timmen hade jag musik i lurarna och låtsades
vara beyoncé och mimade med färgrollern. Sen tröttnade jag och efter tre dagar och tre lager med färg
ville jag aldrig mer måla i hela mitt liv. Men fint blev det iallafall. Ska försöka ta lite kort någon gång.
På fredagskvällen ringde Becks och ba 'har jag sovplats hos dig fram till onsdag?'. Så ett 
spontanbesök blev det från henne vilket gjorde oss glada. Så på lördagskvällen kom Becks
och Bea till mig. Bea och jag käkade smålandsrulle och vi umgicks och skrattade mycket, som sig
bör i detta sällskap. På morgonen kom Bea igen och vi bjöd på frukost. Älskar att umgås med
dessa två personer. Det märks så tydligt hur bra bästa vänner dom är. Fick mig att sakna min
bästis. <3
Det var full rulle hela dagen för Becks ville träffa så många av våra vänner som möjligt och mig gjorde
det inget, då jag också ville träffa dom. När Bea åkte hem kom Jenny och kramades i 5 min innan
Emmy och Hampus kom en stund och pratade lite. Och när dom åkte hem kom Mojf hit tillsammans
med Flora. Alltså gullisen. Mojf också för den delen, men jag syftade mest på Flora som är ett 
glädjepaket hela hon. Becks och jag konstaterade att hon var så lik en liten ewok (star wars).
Mojf var här och vi fikade i några timmar och pratade fatt våra liv, vilket var supermysigt. 
På kvällen gick jag och Becks bort och kollade på mammas kör som hade 50-talscafé. Vi sänkte
medelåldern rejält. Men det är så mysigt att dricka kaffe, äta hembakat, höra de äldre viska om
50-talsminnen och lyssna på gamla godingar. 
Såhär fin var hon min mamma. Det fattas en cigg och en baguette i handen och hon
skulle kunna vara en stereotypisk fransyrska. 
En dag bjöd mamma på mat hemma hos henne. Mormor var där och skulle permanenta sig.
Varje gång jag träffar henne känns det som att en liten bit av henne försvinner, vilket är så jävla
jobbigt. Men det är ju så demens fungerar tyvärr. Huvudsaken är att hon inte far illa av det. 
I tisdags vaknade jag tidigt och åkte ner till Målilla för att jobba lite på mitt gamla jobb, skeppet. 
Tycker om att jobba där och det är superbra för en fattig student att tjäna lite extra kosing.
Fick valla ca 100 7-åringar till en barnteater. Jag är ju ingen barnmänniska men kan ändå tycka
att barn i den åldern kan vara härliga och säger så spontana saker. På gott och ont. 
Senare kom Johanna hit och Becks gjorde köttbullar (quornfile till mig) potatis, sås och lingonsylt.
Ah. Husmanskost. Därefter fikade vi på hemmagjorda bullar, diskuterade kärlek och relationer
och låg i sängen och kollade på ett avsnitt av outsiders innan hon åkte hem igen. 
 
På kvällen kollade jag och Becks hungerspelen och käkade baguetter med massa goda röror.
Vi somnade irriterade på varandra efter ett smågräl. Vi är ju ändå syskon haha.
Vaknade relativt tidigt för att åka till stegen och leta efter en spegel. Hittade ingenting. 
Mina ögonbryn var ON POINT!!
Vid halv 4 åkte vi tillsammans med mamma till Kalmar. Vi hann fika lite snabbt hos Sebbe (notera att
han har skaffat lite skägg!!), Rebecka och lilla Bosse innan vi åkte till flygplatsen för att släppa av
Becks. 
Den sista får bli den här bilden på mig och Becks. Jag kan få riktiga saknadattacker på na, men 
det räcker några dagar innan vi börjar gnabbas om petitesser. Därför var det ändå skönt att vi fick
skiljas åt igen efter några intensiva dagar. Dock vill jag verkligen inte att hon ska bo där uppe
efter hon är färdigutbildad. Det är alllllldeles för långt för ett tvillingpar. 
 
Dumma Umeå.
 
 
Nu håller jag på med sushi. Jag har crave:at det sedan flera månader och blev jätteglad när jag
hittade alla nödvändigheter på coop.
 
Ha det fint!
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer