hemmagjord zucchinipizza

Hade tråkigt igårkväll när jag skulle göra hemmagjord pizza. Så tänkte -varför inte dokumentera detta?
Det kändes otroligt konstigt. Jag vet att jag la upp en del recept för bara ett år sedan, till och med mindre.
Men det kändes liksom lite B? Eller jag vet inte. Det var nog bara för att jag inte har gjort det på ett tag.
 
Jag fotade iallafall för att visa upp min favorit hemmagjorda pizza som alltid är ett vinnande koncept
för en som inte äter kött. Nämligen zucchini.
Skär zucchini. Obvi.
Och massa champinjoner. För det är ett måste på min pizza.
Stek i olja. I detta stadium blir det också många svärord då det kommer upp olja i ansiktet..
Krydda med oregano, salt och peppar. Mest oregano och salt.
Jag köper alltid färdig pizzamix för jag vill inte ge mig in i att göra egen då jag har en tendens att 
fucka upp deg. Därför är 25 kr värt det. Häll på såsen, zucchini & svampfräset och skiva lite rödlök
samt massa fetaost innan den ska stoppas in ca 10-15 min i 200 grader. Jag har en tendens att 
bränna mina pizzor, men då det mesta redan är färdigt i och med att det har stekts, kan man ta
ut den ganska snabbt så att brödet blir perfekt. 
Klockan var mycket när jag började äta igårkväll så glömde bort att ta någon efterbild. Men knäppte
precis detta kort då jag precis har ätit upp lite pizzarester. Hemmagjord pizza är alltid godare dagen
efter enligt mig. 
 
Sådär. Det var min zucchinipizza. Enjoy!
 
Mat
0 kommentarer