Kaalmaah

Hej!
 
I lördags morse hämtade Eva och Hasse upp mig här hemma. Stannade till i Målilla och hämtade
Jenny, sedan åkte vi till Kaaalmah för att hälsa på vår goda vän Elin. Vi åt mat och fikade innan
Eva och Hasse åkte hem igen efter att ha satt på vinterdäcken på Elins bil. Vi åkte in till stan och
handlade lite. 
Efter några timmar kom Johanna från jobbet och vi handlade mat och åkte hem till Elin igen.
Klyftisar, tzatziki och kött för vissa och pulled oumph för andra. Ja det låter roligt. Men det är
ett vegetarisk alternativ till pulled pork. Det var såååå gott. Tog inga fler bilder från lördagen
än detta mästerverk ovan på mig och Johanna.Vi satt och pratade bl.a. om rädslan för döden
och hur bisarrt det är. Sedan kollade vi på mean girls och somnade sent. 
Jag var helt slut på morgonen när de skulle väcka mig. Jag har det värsta morgonhumöret och det 
ska ju självklart utnyttjas tydligen. Men jag fick sova lite till innan det serverades frukost. Kolla på
dom, vilket glatt sällskap. 
Nu är de lite gladare. Jag och Johanna åkte in till stan och handlade lite mer....
Därefter mötte vi upp Elin och Jenny för att fika på Kalmars mysigaste café. 
Kramade om Elin och sa hejdå då vi syns till jul, vilket det blir ungefär. Sedan åkte vi hemåt.
Jenny och Johanna hade superroligt i framsätet och sjöng och gestikulerade vilt till 90-tals hits.
Jag satt i baksätet och skrek högt pga jag var dum i huvudet och ville sätta in mitt nya örhänge.
Tips - sätt inte in ett örhänge i ett relativt nypiercat öra. Och speciellt inte när du inte har någon 
spegel och i en rullande bil. Satt i ungefär en halvtimme och fixade med den. Bara ett litet tips
från moi till e toi. 
Sa hejdå till Jensan och Johanna. Kom hem och vek massa tvätt innan jag lagade mat
och kollade på film innan jag somnade sent. 
 
Bra helg!
 
0 kommentarer