mitt första besök

Igår vaknade jag relativt tidigt och var överexalterad att få börja packa upp mina lådor. Det är något
tillfredställande att få packa upp sina egna grejer efter två månader. Det är liksom MINA grejer som 
jag har köpt och som verkligen är elly-grejer. Dock var jag tvungen att diska 6 omgångar innan allt
kunde ställas upp i skåpen. Efter fleera timmar ringde Johanna och frågade om hon fick vara hos 
mig en stund innan hon skulle åka till hennes bror, vilket hon självklart fick. Drack redbull, sminkade
henne och pratade skit. 
När hon åkte fixade jag iordning lite till, men gav upp rätt så snabbt för jag var helt slut. Är inte helt
nöjd med vardagsrummet ännu. Men det ska ju sättas upp bokhyllor och kanske köpa några andra
kuddar då det är väldigt mycket mönster och en blir rätt så mätt på det även att jag är emot hela
den här skandinaviska minimalistiska och stela stilen. Men kanske inte allt för mycket. Satte
dit en pall som ett soffbord-substitut men....
...jag beställde detta soffbord inatt. Jag tycker inte soffbord överlag är speciellt fina. 
Likadant med stora stora soffor som tar upp ett helt rum så tycker jag att soffbord tar alldeles
för mycket fokus från allt annat. Egentligen kanske det inte är så, men det är någon grej jag har. 
Därför blev jag glad när jag hittade detta "svenskt tenn"-liknande bord från ellos. Tycker fortfarande
inte om att lägga större summor på möbler då jag föredrar secondhand i alla kategorier. Men ibland får
en unna sig. Jenny tyckte inte det var dyrt, vilket säger en del om mig och mitt köpintag.. ;)
Imorse skulle ju dessa tre fina personer komma på frukost. Jag hade ställt klockan så att jag skulle 
hinna dusha, fixa iordning våfflor och kaffe och öppna upp dörren fräsch som en nyponros och med
duvor som flygar ut i samma stund jag öppnar (de som har sett dum & dummare, förstår!).
Men nej, jag vaknade av att det ringde på dörren och klockan var redan 10. Jag hade försovit mig, så öppnade
upp dörren ofräsch och med bara ett täcke runt min kropp och med ett hår som liknade ett skatbo.
Inte alls vad jag hade tänkt. Men men. Jag fixade iordning våfflor, macka med avocado, juice och kaffe
vilket uppskattades från mina gäster. Så härligt att få umgås med dessa igen då det var ett väldigt
bra tag sedan. Elin hade kommit hem från London inatt så jag fick en väska med ett flawless-citat
á la Beybey och de hade F.r.i.e.n.d.s.tröjor på sig <3. 
 
Nu blev detta otroligt långdraget. Men kort och gott- det var supermysigt. Och här är mitt kök som jag 
fullkomligt älskar. Det är SÅ ellinor, vilket jag tycker är viktigt när man kliver in i någons hem.
Det kan se förjävligt eller jättefint ut - men det ska iallafall finnas någon slags personlighet i det,
vilket jag tycker att jag har lyckats åstadkomma på bara två dagar. 
 
Nu sitter jag i köket och dricker redbull, sminkar mig och väntar på mamma och Tobbe.
Ha det fint!
 
0 kommentarer