youtube kanaler

Okej, då jag hänger på youtube en hel del kanske jag ska ha ett litet "elly tipsar youtubekanaler"?!
Jag tycker ju att youtube som koncept är briljant. Verkligen BRILJANT. Passar mig jättebra. 
 
 
 
Okej vi börjar med Mika Francis, en brittisk "hippie" youtuber som äger kanalen Wild daze. Jag är ju en
sucker för brittiska, så allt hon säger låter SÅ coolt. Hon uppdaterar inte frekvent utan det läggs 
upp klipp lite då och då. Men nu har hon slutat på sitt jobb för att engagera sig i sin youtube-kanal,
vilket är jätteroligt. Hon blandar sin kanal med vloggar där hon bl.a. åker till Amsterdam och 
röker på och sitt festivalliv. Men hon lägger även upp olika hauls, klädvideos och sminktutorials.
Hon har nu även börjat lägga upp klipp där hon pratar väldigt mycket om veganism, yoga och välmående. 
 
Jag hittade denna kanal när jag skulle färga håret blondare och hittade klippet på hennes egna
färgningsprocess och fastnade på dirren. Hon verkar så genuin och väldigt rolig. Dessutom har 
hon en väldigt cool klädstil á la 70's.
 
 
Ben Phillips är en youtuber som är känd för sina videoklipp. Främst på vine, men nu på senaste
tiden har han även startat en youtubekanal där han gör olika pranks på framförallt sin kompis. 
De har cirkulerats på facebook en hel del och jag blev jätteglad när jag hittade den.
Alltså häromveckan låg jag och kollade på supermånga videoklipp och höll på att skratta ihjäl
mig. Det kan Elin intyga som ringde precis och jag inte kunde prata pga skrattade för mkt.
Jag förstår ju att de är lite fejk. Men jag tycker ändå Elliott (kompisen) spelar så bra
och underhållande att det blir roligt. 
 
 
 
Therese Lindgren är en av de största svenska youtubern. Hon fokuserar väldigt mycket på smink,
men även massa andra grejer som te.x att laga vegetariskt, vardagsvloggar och olika utmaningar.
De två översta är mina favoriter. Hon verkar så himla mysig och gullig. Dessutom gillar jag att 
hon pratar väldigt mycket om sin panikångest i hennes vardag, vilket är superbra då många yngre kollar
på hennes kanal och kanske kan ventilera ut sina tankar och känslor för sina närstående på
ett lättare sätt efter att ha sett Therese prata om det?!
 
 
 Jag läste Elins blogg för jättemånga år sedan och följde den slavliskt. Men sedan slutade hon
blogga och det sög. Sedan såg jag på floras blogg att hon hade startat en youtubekanal och
jag blev superglad. Jag skulle vilja säga att det är en skönhetskanal i första hand då hon lägger
upp massa klipp på sina coola sminkningar som är användbara för oss människor som faktiskt inte 
gillar ögonskuggor i alla möjliga färger och former. Men hon lägger även ut vloggar, outfitsvideos
osv. Hon pluggar i Köpenhamn till kläddesigner (?) och hon verkar SÅ cool. 
 
 
 
Okej, jag skäms. Men ja, jag älskar jockiboi och hans flickvän Jonnas pranks. Givetvis inte
alla då de många gånger går alldeles för långt att det inte blir roligt. Men en del är väldigt underhållande,
som te.x. dessa två över. Jocke och Jonna är ett par som kör massa pranks mot varandra.
Allt från att sätta musfällor bredvid sängen, klippande och färgning av hår, skrämselpranks osv.
Underhållande många gånger.
 
 
 
 Men SJÄLVKLART följer jag the office youtubekanal där de lägger upp massa klipp ifrån serien.
Får mig alltid att skratta. Alltid. Det behövs inte skrivas något mer än så. 
 
 
Jag älskar top10 listor i kategori film. En av många jag följer är bl.a. Watchmojo som jag tycker
är bäst. Men de listar inte bara film utan allt från musik till reklam. Men det är mestadels film och
det är listor där jag för en gång skulle håller med dom. Det är även väldigt roligt att scrolla igenom 
kommenterarerna för det blir lite som ett chatforum för filmnördar. De här ovan är bara ett fåtal
exempel på några klipp jag gillar. 
 
Sådär. Jag följer vääldigt många fler. Men dessa får duga denna gång. 
Ha det fint!
 
0 kommentarer