nytt bord

Idag är jag ledig och då passade jag och mamma på att åka till stegen som är en liten loppis
här i Hultsfred. Fann detta bord till ett pangpris, nämligen 150 kr. Mamma ska såklart känna,
skaka och se om det står stadigt. Vi fungerar olika. 
Såhär ser det ut utfällt. SÅ fint. Skit i stolarna. De är fula och ointressanta.
Det är ett sånt där gammalt "perstorpsbord" som skulle kosta multum om vi vore i Stockholm.
Men 150 kr här. HELT SJUKT. Okej låter kanske en aning töntig, men jag blir väldigt töntig
för bra kap. 
Jag hittade även en keramikkanna. Jag hade en liknande för något år sedan som var min mammas
med den råkade gå sönder, så jag blev väldigt glad när jag hittade denna för ca 20 kr. Bra att ha
i dessa teh tider. 
Men anledningen för att vi åkte till stegen var att vi efteråt skulle åka och kolla min lilla lägenhet
och jag behöver lite möbler. En liten etta med sovalkov, stort vardagsrum och stort separat kök.
Ser inte mycket ut för världen och den är i ganska dåligt skick (och badrummet är det värsta
någonsin!!) men den är MIN. Bara min. Ingen jävla tredjehand här inte, där en äldre herre kan gå
in och hämta sin post när han önskar eller där möblerna inte är mina egna. Dock vill jag måla
helvitt då det är gråa tapeter och det är INTE min grej. Dessutom har jag hittat en superbillig
liten soffa som får vara en bra "före-soffa-innan-en-ny--inhandlas" på en sån här loppis-sida.
Vem är jag egentligen?
 
Nu ligger jag iallafall här med en skadad fot pga råkade tappa bordsskivan direkt på fossingen när
jag skulle öppna bagageluckan och den gled ut. Det börjar kännas rejält nu så att jag haltar
fram. Tyck synd om mig. 
 
Ha det fint!
1 kommentar
Eva

Så glad för din skull Elly med tentan och DIN lägenhet ( synd om foten)!!!!
En stor kram från

du vet vem!!

Svar: haha TACK Eva!! Kram tillbaka <3
ellinor svensson