Elins nya lägenhet

Igår åkte jag ner till Käälmar för att hjälpa Elin med sin flytt till sin nya lägenhet.
Det är hennes första EGNA lägenhet och jag är SÅ glad för henne. Den är jättefin och stor
eftersom det är en 2:a så den är liksom "luftig". Ni ser ju bara vardagsrumsgolvet vad fint det är.
Jag vet inte hur många "åh jag är så jävla avis" jag hann kläcka ur mig under tiden jag var där. 
 
När jag kom dit visade det sig att familjen Andersson redan hade hunnit bära upp allting, så  det
slapp jag (hehe). Vi fikade och fixade iordning lite som exempelvis ett substitut till hennes soffa
som inte kommer förrän om några veckor. Elin bjöd även på den obligatoriska flyttpizzan. 
Jag åt en med chevreost, honung, pinjenötter och balsamvinäger som var svingod.
Anderssons åkte hem och vi fixade lite mer innan vi låg och kollade på Linas kvällsbok
innan vi somnade.
Efter att ha käkat frukost åkte vi iväg till stadsmissionen och röda korset. Elin hittade ett litet bord
som fick sno min plats i framsätet. Åkte förbi IKEA där hon köpte lite grejer. Jag har glömt hur
stor skillnad det är på oss två. När vi bodde ihop och vi skulle åka och handla fick jag typ
tjata på att vi skulle köpa något och hon bara "nej, den behöver vi inte". Vi kompenserade 
ju varandra ganska bra ioförsig då jag inte slösade pengar på onödiga saker och hon fick 
lite nya saker ändå. Därefter kom Bea och hennes pojkvän Essa för en kopp kaffe och för
att spana in Elins lägenhet. 
Klockan halv 5 åkte jag hemåt med tåget och har bara hunnit duscha, kollat HIMYM och ätit
vegetarisk ärtsoppa som är en sjukt underskattad maträtt. Är själv hemma pga min mamma är
på 50-årsfest. Helt omvända roller. Men jag är en 70+are i en 22årig kropp. Jag erkänner.
 
0 kommentarer