lövö 2015

Jag hade glömt att jag inte har lagt upp några bilder ifrån helgen då jag var på lövö med 'gänget'.
Som de flesta vet, åker jag och mina barndomsvänner varje år till Emmys stuga på lövö för att
inte göra ett endaste skvatt. Bara ta det lugnt, gå igenom vad som har hänt under året och vart
vi befinner oss i livet, dricker vin (öl) och bara andas lite. Så här kommer lite bilder därifrån.
 
Emmy åkte från Stockholm på fredagskvällen då det var som mest kö vilket resulterade i att vi inte 
kom iväg till lövö förrän runt 11-tiden. Jag och Becks hämtade dom andra och självklart var de i stadiet
till att sova, medans jag och Becks var pigga. Kom dit och la oss nästan på direkten. 
Då vi åkte så sent iår var det inte lönt att gå ut till bryggan och sola och bada, som vi brukar eftersom
det var kallt. Därför tyckte jag att vi skulle åka till Kalmar och handla lite. Det gjorde vi. Här är Jenny och Becks.
 
Efter att ha gått länge i affärerna (glömmer att Emmy och Mojf är de VÄRSTA personerna att shoppa med
pga de tar SÅÅ länge på sig) så gick vi till zorbas som jag har fått höra lovord om ända sedan vi var
typ 15 år och vi började åka tåg till Kalmar för att handla, helt själva. Och alltså herreminje. Nu ser
det ju mest ut som gaffs som bara har slängts på tallriken. Men den buféen (?) var jättegod. Det är ju
en grekisk/italiensk restaurang så självklart var det mest kött, men jag och Emmy som inte äter kött
kunde käka annat. Och den fetaosten..Alltså den smälter i munnen. Så en buffé där en fick ta hur många
gånger som helst, god efterätt och kaffe för bara 120 kr. SÅ värt det. 
Goa och glada 4 tjejer efter flera timmars shopping.
När vi kom hem luktade våra fötter vidrigt efter många timmar i sneakers och docs så vi tvättade
av dom utanför med duschcreme och vatten. Notera Jennys otroligt reklamvänliga venus-ben (;
Det var fint väder och jättevackert. Jag hade också med mig min selfiepinne av någon anledning.
Men den blev ju poppis. 
Alltså ser ni? #nofilter. Jag älskar att vara där. 
Tycker om denna bild och tycker om henne så mycket. 
Det ska ju tas miljoners bilder, men denna blev jättefin. 
Vi tog några bilder som alltid och efter att ha tagit några helt 'normala' blev Jenny plötsligt 
någon "konstnärlig visionär" som ville att vi skulle lägga oss ner och ta kort. Jag blev inte så estetisk.
När vi kom tillbaka spelade vi spel (det är bara 1 gång per år jag spelar och det är på lövö)
och käkade ost & kex och drack vin som smakade grapefrukt <3 Sedan halvkollade vi
på fifty shades of grey och kommenterade varje störig grej med den filmen, alltså nästan
hela filmen innan vi gick in och pratade tills vi somnade. 
Efter en lång frukost började vi städa och åkte hemåt eftersom Becks skulle åka tillbaka till Umeå 
på eftermiddagen. Kramade om henne och kommer nog inte se henne på några månader, men jag
tycker ändå att vi har fått umgås mycket nu den sista veckan. Vi hann liksom bråka ganska mycket
och då vet man "okej, nu kanske vi behöver en välbehövlig paus ifrån varandra". 
 
Tack för iår kompisar och lövö!
 
 
 
0 kommentarer