mobilbilder igen.

God eftermiddag!
 
Jag hittade sagan om ringen extended version. Så har ägnat kvällarna åt att kolla på 15 h av
sagan om ringen. Alla tre filmer var ungefär 5 timmar långa, när de egentligen brukar vara 
2,5. MEN jag fick se huur många scener som jag inte har sett innan vilket var en lycka som den
lotr-älskare jag är. #nolifer #don'tcare #LORDOFTHERINGSFORLIFE 
Älskar ju att kolla i fotoalbum. Jag tycker om denna på mig och Becks. Vi ser rätt så coola ut.
Okej kanske inte Becks. Inte jag heller. Men jag tror vi var på väg att bygga något tror jag.
 Antagligen en hydda eller dylikt då vi hade världens bästa fantasi. Becks var den roligaste
att leka med då hon var lekexperten nummer 1. 
En av många middagar med familjen Erlandsson. Är SÅ glad över det sällskapet. Det är lite 
filmiskt måste jag säga. Att ha sin bästis som granne som man kunde springa hem till när som
helst och på kvällen få springa hem till mamma och pappa och säga att vi är bjudna på middag
hos Erlandsson. Jag har mina bästa barndomsminnen med dom. Notera Becks som är kameraskygg. 
Och till sist denna bild på min mamma till höger och min moster Anna till vänster. Älskar 
bilder på dom. Min mamma är ju 9 år äldre än Anna och jag tänker att med den ålderskillnaden
brukar syskon inte vara nära på samma sätt, men dom har alltid stått varandra supernära pga min 
morfar dog när mamma var 15 och Anna var 6 år. Min mormor var tvungen att jobba sina 
kvällsskift på tidningen så då var min mamma tvungen att ta hand om Anna och har alltid
varit som en extramamma för henne. Hon förtjänar fan det bästa i livet för allt hon har gjort/gör <3
 
Häromdagen började jag kolla på tv-serien Sons of anarchy pga min syster och tjejerna på
lövö tyckte jag skulle börja kolla. Serien handlar om ett kriminellt mc-gäng lite kort och gott.
Jag satt och kollade 9 avsnitt på raken och ÄLSKADE den. Sedan gjorde jag ett misstag som
jag tyvärr alltid gör. Jag började googla på serien och blev så jävla besviken över att det inte
blir som jag vill (jag spoilar inget, det är ju bara min åsikt?!) så nu kollar jag inte mer. Så funkar jag.
 
 
Men det betyder inte att jag inte youtubar Charlie Hunnam för att han just nu är världens
snyggaste ungefär. Bara det klippet när han är hos Conan O'brien och berättar när det kom
en tjuv  hem till honom och han ba:
 
<3<3
 
igår åkte jag in till Linkan för att plugga med min grupp. Men då tågen går varannan timme fick
jag sitta och vänta på de andra i en timma innan. Men jag pluggade lite och satt på toaletten på
espresso house.
Och här är min studiegrupp i första delkursen. Ett glatt gäng. Vi satt i 4 timmar och pratade
teoretiker och begrepp. Vi skulle även göra en liten "fältstudie" där vi skulle ta någon händelse
på caféet och slänga på ett dramaturgiskt perspektiv på det hela som syftar på att människor 
spelar olika roller på en scen med publik, medaktörer, kulisser osv. Vi tog en snubbe som 
kom in och skällde på kassörskan över att han hade väntat på sitt kaffe i 24 min + att det 
var fågelskit på stolarna utomhus. Vilket performance alltså. ( inte påhittat!)
 
Sa hejdå och åkte hem och käkade pytt i panna och tvättade med mamma. Kollade på debatten
mellan Danmark och Sverige om flyktingkrisen och blev oerhört deppig av twitterflödet under 
hashtagen svtdebatt. Drack rosé och blev konstigt nog lite onykter? Men jag och alkohol har 
ju en rätt så svajjig relation så det kan ju vara det.
 
Somnade sent och vaknade sent á la Elly. 
 
0 kommentarer