mina favorittrailers

Några vet säkerligen att jag går igång på en riktigt bra filmtrailer. Alltså jag skojar inte, jag kan se om
en trailer SÅ många gånger utan att riktigt tröttna och jag kan ibland till och med uppskatta en trailer mer
än filmen i sig. Det ska innehålla filmsekvenser, lite dialog och bra musik som ska locka till sig en publik
och det är inte lätt alla gånger. Jag tycker filmtrailers bara blir bättre och bättre med åren, för produktionen
bakom filmen vet hur viktigt det är att skapa en bra trailer och därför har man step up it's game och
levererar riktigt bra trailers och dessa är några av mina personliga favoriter:
 
OBS Jag ber om ursäkt för nörderiet i detta inlägg men det är trots allt min blogg och jag har
film som ett stort intresse ;))
 
 
Jag älskade ju första Alien-filmen otroligt mycket och blev peppad, liksom många andra, när
Ridley Scott annonserade att han skulle regissera Prometheus. Denna korta trailer innehåller starka
ljudeffekter som skapar en otroligt häftig och nästintill obehaglig ton genom hela filmen samtidigt
som det visas snabba klipp på folk som skriker, springer och rymdsekvenser samtidigt som den
egentligen inte säger ett endaste om filmens handling vilket gör den FANTASTISK.
 
Det är lite komiskt, för denna film har jag faktiskt inte sett men jag läste att den fick så dåliga
recensioner att jag faktiskt inte hade lust, även att jag blev helt paff av denna trailer. Den börjar
med att visa upp bilder från olika länder och årtal där rymdskepp har synts och sedan klipps det
till krigsekvenser, men man får aldrig se vad det är som attackerar. Allt detta sker med en riktigt cool
"robot"-musik i bakgrunden. Klicka så förstår ni vad jag menar.
 
Ja, vad ska jag skriva? Jag har ju redan skrivit ett helt inlägg om denna trailer. Men denna är
lätt en av mina favorittrailers då det låg SÅ mycket förväntan och spänning inför detta. Jag
får fortfarande gåshud av att se den och då har jag sett den ca miljoner gånger. Jag älskar allt
med denna trailer; tonen, uppbyggandet av relativt lugna sekvenser till ett kaos av flyg och krigsscener,
Han Solos "It's true, all of it" OCH dessutom med en ny tappning av star wars-soundtracket som är
helt otroligt.
Efter att ha sett batman the dark Knight med en helt fantastisk prestation av Heath Ledger som
Jokern tänkte jag att det skulle vara en omöjlighet att toppa den filmen. Men när denna trailer
släpptes blev jag jätteglad för den såg lika lovande ut och att den skulle fortsätta på samma bana.
Trailern börjar liksom med en unge som sjunger nationalsången samtidigt som det är dialoger
som gör att man verkligen verkligen vill se filmen på direkten. Bara där vet man att detta kommer
bli bra. MEN sedan ökar tempot rejält med pumpande ljud och man får höra den efterlängtade Banes
röst.
 
Jag visste inte vilken av de två släppta trailers jag skulle välja till denna film. Men till slut valde
jag den första som släpptes då det var den som skapade ramaskri bland fansen och den höjdes
till skyarna i kommentarsfältet, liksom av mig själv. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om denna
då detta är en sådan trailer som man bara MÅSTE se och där ord inte riktigt kan ge något, mer än
ett simpelt försök till förklaring. Anti-hjältar som ska rädda världen och med en galen Joker som
porträtteras av Jared Leto (får man fortfarande tycka att Leto är skitsnygg?)
 
Denna film ser jag fram emot mest 2016 och om filmen är som denna trailer kommer
den bli riktigt riktigt bra.
 
Man förstår inte riktigt vad denna film handlar om då trailerns början visar massa fotografier på
random människor och olika statusuppdateringar. Men det är det som gör den här såå otroligt bra.
Att den byggs upp av att filmen the social network faktiskt handlar om facebook och något som finns
på riktigt med riktiga människor vilket ger en snygg verklighetsbaserad effekt. Dessutom spelas låten
Creep av kören Scala & Kolacny Brother i bakgrunden vilket är ett otippat, men utmärkt val av trailerlåt.
 
Vanligtvis gillar jag inte trailers som spoilar handlingen då det inte är syftet, men denna gång
fungerar det faktiskt med tanke på att den är verklighetsbaserad och många vet Mark Zuckerbergs
succé med facebook.
 
En mansröst håller ett revolutionstal genom hela trailern där han peppar folk till att fortsätta kämpa
trots motgångar och trailern avslutar med en krigsmålad Ceasar tillsammans med hans ap-familj som
ser ut att vara redo för attack. Dessutom med ett score som skär i kroppen av obehag och som
gör att en nästan tappar andan. En given succé.
 
Jag hade ju precis läst boken innan jag såg trailern som släpptes 2012 och det var så coolt
att få se rörliga bilder på det man precis hade läst. Och jag blev verkligen inte besviken.
Trots att jag visste handlingen blev jag ändå imponerad över att de inte visade för mycket,
men tillräckligt för att det blir som en liten film i trailern och man fastnar direkt. Det är glitter, glamour,
Leo och spänning i denna trailer med en FANTASTISK version av U2's Love is blindness av
Jack White som har kommit att bli en av mina favoritlåtar pga denna trailer.
 
Enjoy!
0 kommentarer