stockholm

Hej!
 
Long time, no seen. Ich bin in Berlin und so weiter..
Jag tänkte skriva ett separat inlägg om just Berlin, men då jag kan utnämna mig som klantarslet
nummer 1 glömde jag både minneskortet och mina nycklar i Stockholm som nu är påväg till
mig. Så bilder från Berlin får jag avvakta att lägga upp tills minneskortet dyker upp.
För ca 2 veckor sedan hämtade jag och Becks upp farmor för att åka och hälsa på uppe i stugan.
Vi blev bjudna på gofika samtidigt som vi fick Berlin-tips av Maja som bodde där i 2 år. Väldigt användbart.
 
Jag har inte varit uppe i stugan på ett flertal år. Men älskar det lika mycket som alltid;
kolla bara så mysigt det ser ut. Det var min farmor och farfars stuga först men
som nu ägs av min faster Inga-lill. Många sommarlovsdagar spenderades där som barn.
Allt från att leka i mängder med mina kusiner som exempelvis affär i den gula
lilla lekstugan, eller när jag råkade kissa i sängen för att jag inte hade vågat gå på dasset under
natten och fick alltså hålla mig som givetvis slutade med att jag kissade på mig och jag skämdes
ihjäl för min faster för jag var ändå typ 10 år. Eller när vi gick till ladugården bredvid för att hoppa
i höet och även träffa våra kor som jag och Becks hade "fått" av bonden. Min ko döptes till
Ponnyta efter en pokemon och jag älskade att stoppa in handen/armen i hennes mun för hennes
tunga var megalång. Äh?!....
 
Efter vi kom hem från Berlin har jag varit i Stockholm för lite kvalitétstid med bra personer. Efter att 
ha umgåtts med Anna, Nora och Lovisa under tisdagseftermiddagen gick vi bara några meter bort
till Emmy och Hampus (fortfarande sjukt otippat att de bor så nära) för att bli bjudna på klämmisar
innan Becks, jag och Emmsan åkte ut till heron city för att kolla på suicide squad som uppskattades
av alla tre parter. 
 
 
Resterande sthlmvistelsen fick ej komma med på kort, men vi passade på att umgås med vår
pappa så mycket som möjligt. På torsdagen åkte jag ner till Hultan tillsammans med moster
+ barnen. 
På fredagen jobbade jag från 05.45-16.30 i det nästan 30-gradiga Hultsfred, så jag var rätt
så trött när jag kom till mamma där det hade lagats jättegod mat för att fira Tobbe som fyllde år.
Självklart blev det en jordgubbstårta till efterätt som sig bör när det är födelsedagskalas. 
Efter att ha skjutsat hem en mormor och barn som somnat bestämde sig vi andra att vi skulle
kvällsdoppa eftersom det bara måste man göra när det var så varmt som det var. Det var
svinkallt och stjärnklart. Jag orkade inte gå hem till mig så jag sov på soffan. 
Och som vanligt klockan 7 stod en liten flicka med två flätor bredvid mig och ba "ska vi titta trost?"
Alltså frost. Så i ca en och en halvtimme kollade vi på barnprogram och gosade. Att ligga i soffan
och gosa med två småskruttar är fasen svårslaget och hjärtat smälter när Nora ska gosa med
Lovisa <3 
På dagen var vi på marknaden för att handla mariannelundskarameller och åka karuseller. 
På kvällen kom även Elin och sov över efter att ha varit i Skottland de senaste dagarna så
vi hade mycket att ta igen. 
På morgonen kom även Bea och vi käkade frukost ihop innan Elin åkte hemåt till Kalmar.
När Bea hade åkt hoppade jag och Nora över helvetesgapet aka mellan min och sängen
som Becks sovit i när hon har bott här i sommar. Kramade hjärtebarnen och Anna hejdå,
för nu syns vi inte förrän om 1 månad. 
 
Bra vecka som ni förstår!
1 kommentar
Becks

Ehh, jag tror minsann att du glömde skriva att du lämnade din favoritperson nummer uno och att du kommer sakna henne rejält. Favoritperson aka jag, Rebecca, din syster, hej minns du mig?

Svar: Men daaah ;)) ofc kommer jag det och det vet du, jag och antagligen hela omvärlden. Kjamis!
ellinor svensson