suicide squad recension

Igår var jag och Kristin i Oskarshamn för att kolla på suicide squad som har varit otroligt efterlängtad
ända sedan nyheten släpptes att de skulle göra en film med DC's skurkgäng. Och när första trailern
släpptes på förra årets comic con blev den otorligt hypad, även från min sida. Därför känner jag att
bara MÅSTE skriva något om den.Varning för långt inlägg. Så here we go;
 
Jag ÄLSKADE den. Fuck alla recensioner som hånar och kritiserar denna film. Jag kan väl tycka
att själva handlingen var ganska platt med en tråkig bov, men för mig gör det inget för att karaktärerna
bygger verkligen denna film. Det ÄR själva filmen, även att handlingen iof är viktig men bara
de 20 första minuterna gjorde det för mig, där dessa galna karaktärer introduceras på ett galet
snyggt sätt och jag satt mestadels och log. Mina favvokaraktärer är givetvis Harley Quinn och
Jokern - herrejävlar var Margot Robbie och Jared Leto verkligen levererade som dessa karaktärer.
Helt jävla galna och psykotiska. (Blev f.ö kär i jokern, haha så knäppt men tycker ju Jared Leto
är bland de vackraste personerna på denna jord.)
 
En annan kritik är också att några av karaktärerna som exempelvis Killercroc, Diablo,
boomerang och Katana inte fick så mycket utrymme i denna film utan hängde med 
lite på sidan medans det var mer fokus på bl.a. Will Smiths karaktär Deadshot vilket
var lite tråkigt då jag hade velat se mer även ifrån de andra. Samtidigt förstår jag att det
kan det bli svårt att väva in så många karaktärer på djupet utan att det blir ytligt, därför
fokuseras det mer på ett fåtal karaktärer istället. Sedan var några av de visuella effekterna
dåligt gjorda, samtidigt som andra var kanon. Men det där är liksom petitesser för i det stora
hela var filmen jättebra och musiken var fasen grym där de blandade både Queen, Kanye West
och Eminem vilket jag älskade. 
 
Trots att denna film har fått dåliga recensioner gör det inget då publiken och fansen älskade
den. Det gör liksom inget ifall några pompösa filmkritiker inte tycker det håller för att den 
inte följer "filmregler för en bra film". Jag älskade den som sagt och tycker ni borde se den!
 
0 kommentarer