mina juldagar

Hej!
 
Fortsätter mitt bloggande, dock i min systers närvaro då hon har återkommit från 
affären och min ensamtid deluxe tog slut. Ska alldeles strax äta mat, men passar
på att lägga upp lite bilder från de senaste dagarna som har varit fullt upp då det
har varit jul osv. 
 
VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!!
 
Förra veckan åkte jag ner till Målilla för att hänga lite hos Jenny med dessa 
+ Johanna en stund. 
Dagen efter åkte jag, Johanna och Elin till Bea där vi gjorde julgodis och bakade pepparkakor.
Johanna åkte hemåt och jag fortsatte att umgås med dessa. Kollade på mysteriet på greveholm
och Bea knäckte hela min kropp. Elin och jag åkte hem till mig för
hon skulle sova över och vi gjorde pastarätt som har blivit lite av vår outtalade paradrätt innan vi
kollade på någon film tror jag och somnade så småningom.
Becks kom hem från Umeå någon dag och en annan åkte vi till Bea för att äta gröt, 
vörtbröd med vegskinka och senap och julgodiset vi hade gjort. Vi körde även paketleken
och jag måste säga; att detta år har folk verkligen gjort bra köp så man ville ha allting.
Jag fick en smyckeshållare som var välbehövd i ett kaosigt badrumsskåp. 
Fin och välbehövlig kväll och titt så gullig bild på mig och Elin?!
Dagen efter möttes vi upp, minus Becks och plus Kristins systrar på bandybanan i Målilla där
vi åkte skridskor och grillade korv/sojakorv. Eller okej de andra åkte skridskor, jag åkte i 
5 minuter innan jag tog av mina skridskor då de var alldeles för små. Och jag som verkligen
hade längtat att åka. Men korven och sällskapet var ändå toppen!
På fredagskvällen hade moster med familj kommit från Stockholm så vi hade tacoskväll
innan jag och Becks åkte hemåt och slog in våra julklappar. Eller vi ger ju "bara" en julklapp
och detta år blev till min mosters sambo. Är också tvungen att visa vad vi hade gett till Nora;
en doktorsväska med allt nödvändigt i och en doktorsrock som vår moder har sytt med en
dr Nora-skylt till. Vår lilla kusin älskar att leka doktor så detta blev en hit, vilket var jätteroligt. 
Och så var det den 24:e aka julafton. Blev väckt av Becks som hade gjort frukost och kaffe <3
Var vid huset (mammas väninnas hus som vi fick låna över julhelgen då var många julfirare)
redan vid 11 och började laga julmat med de andra. 
Efter jullunch, Kalle Anka, 4-kamp som jag och Becks hade fixat och en jultomte på besök
kollade jag, Becks och Nora på Karl-Bertil Jonsson. Inte det lättaste att försöka förklara
för en 3,5-åring varför Karl-Bertils pappa blir så arg för att han har gett paket till de fattiga
människorna haha.
Jag lekte med Nora och lekte med hennes leksaker innan barnen somnade och vi
spelade TP fram till halv 1 och vi åkte hemåt efter en jättemysig julafton!
På juldagen bakade vi pizza och tog med ner till Målilla för att träffa resterande släktingar
vilket var mysigt. De fortsatte med paketleken medans jag och Becks åkte hemåt och 
väntade på våra gäster. Elin, Oskar, Kristin och Rebecka kom och vi ägnade kvällen
åt att prata om allt mellan himmel och Skam, körde lekar osv. 
Kosegruppa <3
Efter några timmar hos mig gick vi till metropol och hemvändarkväll. Pinsamt nog kommer jag
inte ihåg så mycket av kvällen bara att det innehöll öl, svettig dans och kramar på toaletten
som sig bör när en är ute innan jag gick hem och sov. 
Vaknade upp med ett tungt huvud och med sällskap i mitt vardagsrum.
Detta är ju ca det bästa jag vet; vakna upp dagen efter med personer en tycker om och
prata om vad som hänt kvällen innan. Dock hade personerna som låg här gått till
köket för att äta frukost. Kollade på film och youtubeklipp innan alla hade gått hem
och jag kollade på never ending story (älskade den som barn) och somnade på soffan.
På kvällen åt vi bakispizza i huset. 
Och igår möttes familjen återigen upp för att luncha och sa hejdå till Sebbe och Rebecka
medans jag och Becks åkte mot Västervik för att kolla på nya star wars-filmen The Rouge One
som var jääääätttebra. Sorgligt nog läste vi att Carrie Fisher hade gått bort direkt när vi kom ut
ur biosalongen vilket gjorde det hela ännu sorgligare :/ Var tvungen att visa lightsabern ovanför
på spotify, älskart. 
 
SÅÅ! Jag vet inte hur många gånger Becks har frågat ifall jag är klar och nu är jag äntligen det.
Förlåt för otroligt lång utläggning som kanske inte intresserar någon annan än framtida mig. 
 
Ha det fint!
0 kommentarer