sagan om min julgran

Hej!
 
Jag tänkte blogga lite, när jag nu äntligen sitter ner och är ensam då Becks är i affären.
Ensamtid deluxe. Jag tänkte först och främst göra ett blogginlägg om min julgran.
Denna kreation som jag har tjatat om i månader att jag minsann ska ha i mitt vardagsrum
medans andra bara suckat åt mig och sagt att det är onödigt då "vi ändå inte ska fira 
jul i min lgh". 
 
Tobbes släkting äger mark så han var jättesnäll och högg ut en svinfin julgran som tog upp hela mitt
lilla rum, men det gjorde inget pga den är jättefin att kolla på och hur ofta har man en julgran i sin
lägenhet? 
Jag hade inga pengar, eller iallafall inte några som ska gå till julpynt. Så fick improvisera lite med
tandpetare och gammalt lim haha. Ser lite ut som det julpynt jag och mina syskon tvingade
våra föräldrar hänga upp i granen som barn haha. Men granarna blev jag faktiskt väldigt nöjd med.
 
Hängde upp lite torkade citronskivor och polkagrisar för att..ja för varför inte?
Dagen innan julafton hittade jag mammas gamla guldiga julkulor och även min guldängel som
var min första julklapp av Becks. Hon hade köpt den för sin veckopeng på konsum när vi
var små...Så självklart är det mitt viktigaste julpynt som har fått hänga med i åratal av granar.
Jag letade och letade efter guldigt glitter som man bara slänger på och som är för jävlig att
ta bort, men hittade ingen i affärerna tyvärr. Men såhär blev denna goding.
 
Snipp snapp slut, så var sagan om min julgran slut..
0 kommentarer