uppdatering från vardagslivet

Hej!
 
Life so far då. Jag ligger hemma med magsjuka som är så tråkigt att jag bara vill sova 
bort dagen. Man får inte äta något utan att det kommer ut och med detta gör att en känner
sig som världens svagaste person och orkar inte resa sig upp ungefär. Så har bara legat
i horisontellt läge i en mörk lgh. Men nu har jag åtminstone satt mig upp i soffan och orkade
gå och tända julstjärnan i mitt fönster, det är ju ändå något. Vi kollar roligare grejer;
Förra söndagen var det 1:a advent och efter världens skönaste helg som bara ägnades åt
mängder med kaffe, böcker och gilmore girls bjöd jag på frulle till systrarna Andersson.
Intog mitt första vörtbröd med sk*nka och senap <3 Ah. 
Förra veckan bakade jag och Bea pepparkakor. Köpte kristyr och tänkte mig att det skulle
bli typ såhär. Men vi gjorde vårt bästa iallafall. Drack hallon/lakritsglögg och lyssnade på
Frank Sinatra. Både jag och Bea har 0 % tålamod så efter ett tag så tröttnade vi och åt 
upp det sista av degen och kollade på julkalendern innan hon åkte hemåt. Mycket bra kväll!
I torsdagskväll kom Anna, Nora och Lovisa ner till Hultsfred. Efter att ha varit och jobbat 
på fredagen lekte jag med Nora. Vi åkte stjärtlapp ner för en garagenerfart i närheten av mammas
lgh vilket uppskattades från bägges håll. Vi hann såklart även bygga en Olaf och snölykta 
innan vi gick in för att äta mat med resterande familjen. 
Återigen gjordes pepparkakor, men denna gång var det Nora som gjorde dem. 
Resterande fredagskvällen lekte vi sjörövare som letade efter skattkistor och undvika
hajarna som åt upp våra ben. Barnen somnade och de vuxna kollade på film innan jag
somnade på mammas soffa. På morgonen blev det, som nu har blivit som en tradition,
gos med småpluttarna framför barnprogram. Sa hejdå då de skulle på Eksjös julmarknad
och jag skulle hem. 
 
Senare på eftermiddagen åkte jag, Bea, Elin och Johanna mot Linköping med gamla melodifestivallåtar
på högsta volym. Vi skulle nämligen till ovanstående donna Kristin för att fira hennes 
födelsedag med sushi och ölkväll vilket är två najsiga saker i en fin kombo. Idag är hennes
födelsedag så jag passar på att skriva här också: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN FINA VÄN <3
 
Medans Bea och Kristin gjorde två sushirullar fick vi stå bredvid och dricka öl/vin och snickesnacka.
Och ta fina kort såklart. 
Mängder med sushi!!
Beas snapfoto!
Vi åt upp alltihopa och satt vid detta matbord resten av kvällen. Vi körde lekar (har ni kört
Ellen Degeneres head's up? Skitkul, tips!). 
Kristin hade gjort en fantastisk god kladdkaka med sharronfrukter (?) och vaniljgrädde som
åts upp väldigt fort innan vi fortsatte köra lite lekar och pratade på resten av kvällen. 
Bea och Kristin ringde även upp sin kompis som de träffade på deras backpackingresa
i Indien förra året. 
Gurls gurl gurls, livet hade varit tråkigt utan er närvaro i mitt liv. 
 
Tyvärr var vi tvungna att åka hem på natten då både Johanna och jag skulle jobba på söndagen.
När vi körde hemåt, skreksjöng till musiken som dunkade så körde vi på ett rådjur. Skitläskigt
och hemskt för bambi som troligen skadade sig rejält. Så efter att ha lugnat ner oss och 
ringt till...ja, vad det nu heter som en ska ringa till vid dessa situationer så åkte vi hem.
Elin sov hos mig och vi somnade nästan på direkten. 
I söndags vaknade vi upp runt 10-tiden och åt 2:a adventsfrukost med bl.a. en misslyckad vegansk
pannkaka. Elin åkte tåget hem och jag åkte ner till Skeppet för att jobba tillsammans med min mor.
 
Och det var alles. Nu ska jag krypa tillbaka till sängen för att kolla på gilmore girls på netflix.
Hejdå!
1 kommentar
Elin

Bästa bff ❤️

Svar: Bara kärlek <3
ellinor svensson