Grammisgalan och sushikväll

Hej!
 
Jag tänkte uppdatera bloggen lite då det är fredag och superhärligt väder ute som gör
att en är på riktigt bra humör. 
 
I onsdags kom Kristin förbi en sväng. Vi drack kaffe, pratade och kollade på grammisgalan (där
Seinabo Sey ÄGDE under sitt uppträdande. Gå in och kolla på svtplay) Dock tog jag inga bilder
utan snodde från Krisses instagram. 
Efter en mysig kväll så satt jag och pluggade lite samt kollade på shameless. FOR REAL den bästa
serien på vääldigt länge. Jag har rekommenderat den för längesedan, men då kollade jag bara en säsong
och lät det fadea ut som jag gör med många serier. Men nu är jag på 5:e säsongen och är helt besatt
av alla karaktärerna. Framförallt Ian och Mickey som är de finaste någonsin. Tips! (igen)
 
Igår åkte jag in till skolan och skrev klart arbetet med Petra. Vi kände oss nöjda och lämnade in den
en dag för tidigt, vilket kändes gött. Åkte hemåt till Hultsfred där jag fick besök av Jenny och Mojf.
Vi skulle göra sushi. Jag borde starta någon kurs som ska namnges "sushi for dummies" eller något,
för detta är så enkelt och gott. Om jag kan göra det, så kan alla. 
Tog tre kort med kameran och blir genuint glad över att jag gjorde det då det är såå mycket roligare med
kamerabilder än sketna mobilbilder. Undrar hur många gånger jag har nämnt det i bloggen?!
Här är iallafall Jenny!
Och här är hennes risboll som hon gjorde när nori-arken tog slut så de började improvisera. Jag tyckte den
var lik de bollar som Sailor moon käkar <3 (För övrigt youtubade jag precis ett klipp så att jag kan
få en bekräftelse av min teori men kom upp massa mukbangs på kineser som äter mat utklädd som
sailor moon hahaha dör)
Här är de små rackarna. Sushi med massa soja kan vara det bästa någonsin. Speciellt
när en inte har käkat på flera timmar, då är det svårt att ägna sig till att ta kort för instagram,
snapchat, foton med mobiler och med kameror utan att bara vilja skita i det och käka upp allt
på fatet. 
Och här fick jag med Mojf också på bild. För övrigt väldigt mysigt att få hänga med bara dessa två
då det inte har hänt sedan vi var små och jag var värsta bitchen och bestämde över dessa två härligheter.
Det skulle en inte kunna tro om mig nu ;)) hehe.
 
När de åkte hemåt började jag processen att måla min gula stol svart. Jag hade dock inhandlat
svart LACKfärg vilket innebär att den är alldeles för tunn och rinnig då den bara ska strykas på
SVART FÄRG för en finare och blankare touch. Om jag blev arg? Jovars.
Så därför ska jag nu gå bort till Hartvigs som säljer målarfärg och köpa vanlig svart färg. Alltid kul
med onödiga utgifter.
 
Ikväll kommer Becks hit för att spendera helgen här nere. Mamma har varit i Umeå i några dagar
och de är i denna stund på väg neråt landet med en bil som kanske inte håller hela vägen, men vi
håller tummarna. 
 
Ha det fint!
 
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer